Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Gabriella Blom - 26 februari 2009 18:25

Åkte till Dilles på väg till stallet. Måste köpa foder till Ystra. Sen skyndade jag mig att släppa ut hästarna för jag hade bestämd med Josefin kvart över 9 i ridhuset. Det var jätteroligt att träffa Moro igen. Han var väldigt lugn och stod helt stilla medans jag satt upp. Nu var det ett tag sedan han var i ridhuset så han kändes väldigt stel ibörjan. Jag red mycket övergångar volter och serpentiner för att mjuka upp honom i sidorna. Galopperade rätt tidigt för att han skulle orka och han tog båda galopperna. Det känns ju att det är orken som sviker när han börjar protestera. Då stannar han och visar att det är jobbigt. Jag tycker inte man ska bråka med hästarna när dom testar utan brukar försöka trixa lite så kommer dom igång igen. Mot slutet var han riktigt fin och kunde slappna av bra i båda varv. Jag var i allafall svettig. Åkte tillbaks till stallet och gjorde klart. Sen bar det av till Färsta. Tittade på Linda när hon red för Eva. Sen hämtade jag Johan och red till ridhuset. Johan var lite seg och stel ibörjan. Men jag jobbade på med mina övergångar så tillslut kom han igång bra. För mig är grundridningen väldigt viktig. Är inte hästen rakriktad och lydig tycker jag inte man kan göra några avancerade övningar. Det blir ju inte bra. Galoppen var jättefin idag helst höger som har varit hans svåra sida. Han gled inte alls ut lika mycket i höger varv heller. Försökte sitta ner lite i traven, men jag behöver nog träna en del först.Eller sätta klister i baken.  Linda bjöd på fika efteråt, sen var det hem och duscha. Skönt att vara ledig en kväll. Kommer nog att somna som en stock :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards