Alla inlägg under maj 2010

Av Gabriella Blom - 31 maj 2010 20:57

          

Av Gabriella Blom - 31 maj 2010 19:54

Igår släppte vi Wille i paddocken och Anna fotade   . Sedan red jag för att mjuka upp inför dagens träning. Det hände en del spännande saker så han hade lite svårt med koncentrationen. Det kom en lös häst springande från Färsta så både Wille och Hamilton blev alldeles förskräckta. Dock kom en massa tjejer rusande efter och till slut fick dom fast den. Efter det stod Eva och hennes mamma med några hästar på gräsmattan och tänk vad farliga hästar kan vara   Jag red en del krumelurer och gjorde en massa skritt/galopp övergångar så mot slutet var han fin. Idag fick vi träna på skolor efter långsidan och på diagonalen. Sedan fick jag göra både fram och bakdelsvändningar. Han var jätteduktig . Hemläxa bakdelsvändning åt höger. Svårt tyckte Wille. Piaff däremot. Piece of Cake   . Jag har hunnit åka upp till Härnösand och Nordingrå idag oxå. Har ridit en jättefin kallblods travare som heter Lapp-Jo. Han kommer hem till mig på onsdag. Det är meningen att han ska utbildas och bli ridhäst. Liten aning rund om magen, funderar på vad jag ska ha för sadel????? Fast det löser sig. Roligt blir det. Mycket energi och väldigt lätt för samling. Snäll och charmig   

        

Av Gabriella Blom - 29 maj 2010 20:13

Idag åkte jag och Anna iväg till Bergsjö. Kicki hade pratat med Maria Berg på Slätterne gård. Hon säljer Equipesadlarna som ska fungera bra på PRE. Jag fick provrida en enkelkåpad islandssadel med stora knästöd. Jag satt jättebra i den. Arlequin verkade trivas väldigt bra också. Han gick bättre än på länge. Anders har ju varit och behandlat honom. Han var inte ok h fram vilket kan förklara varför han inte velat galoppera höger galopp. Idag gick det som en dans   Kicki red också och hon tyckte mycket om sadeln. Vi ska prova en dressyrmodell också med dubbla kåpor. Det var jättefint på Slätterne Gård och Maria verkade mycket kunnig. Vi släppte Arlequin i paddocken och Anna knäppte några fina bilder. Nu ska vi se Eurovision Contest och käka chips. Imorgon blir det att fira Mors Dag. Ska rida Wille också. På måndag ska vi träna för Gunilla P   

Av Gabriella Blom - 29 maj 2010 20:11

        

Av Gabriella Blom - 27 maj 2010 16:21

Idag har vi tränat för Eva Hägglund. Det regnade lite, men inte så att det störde :) Vi började med att trava över cavaletti. Takida tyckte det var rätt konstigt  först. Efter en stúnd gick det riktigt bra. Sedan galopphoppade vi 3 studs. På slutet var det en kombination, litet hinder, ett galoppsprång, hinder, 2 galoppsprång ,större hinder   Takida är så himla rolig han tar i mot hindren men sen blir han lite förvirrad så benen åker åt alla håll. Över kommer vi i allafall, han varken vägrar eller river. Det känns att vi börjar lära känna varandra ordentlligt. Sist hoppade vi en oxer på 80-90 cm 2 gånger. Vi var båda rätt trötta efteråt. Anna var med på Wille också. Det här är bra träning för honom. Han måste fokusera och koncentrera sig.  Dom var jätteduktiga. Den 5 juni ska vi hoppa bana på Alnön. Första gången, det blir 70 och 80 cm. Ska bli jätteroligt   .Har inte gjort något speciellt på em ont i huvudet och trött. Ikväll blir det Eurovision kval. Håller alla tummar för Anna. I tisdags tyckte jag Belgien var bäst, me and my guitar. Han hade riktigt nördiga kläder   

Av Gabriella Blom - 26 maj 2010 17:04

Har varit en sväng söderut och träffat några fina hästar. Red en liten svart dam som tyvärr var väldigt ur form. Hon är sporadiskt riden sista åren så vi tog det lugnt.

            

Av Gabriella Blom - 25 maj 2010 15:48

Ja igår red jag Wille som ni såg. Kicki kom och hon fick prova att rida honom en stund. Det gick jättebra. Han testade lite genom att bli seg =) Ovanligt för att vara Wille.  Idag har Wille blivit skodd. Efteråt red jag och Anna ut i skogen. Jag red Johan. Han har stått hela helgen så han var lite seg ibörjan. Vi klättrade uppför brantaste backen. Galopperade lite i paddocken. Lite stel först, men sedan kändes han så fin. Nu ska jag slänga mig i badet. Har köpt hårfärg , borde färgat för länge sedan. Imorgon ska jag hoppa för Eva med Takida. Hoppas han är pigg.

          

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards