Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Gabriella Blom - 19 februari 2009 16:02

Äntligen blev det av. Hittade ett par gamla jodpursskor stl 41 känns som typ storlek 43. Hade skickat efter dom, men dom var JÄTTESTORA. Johannes har haft dom någon gång men annars har dom bara legat i garderoben. Jag var överlycklig att jag fick ner foten , trots att dom glappade med sula och 2 par strumpor. Hellre för stora skor än för små. Ja jag red i allafall på Johan (den vackre på bilden :) Visst kändes det lite i foten men det glömde jag bort när vi kom till ridhuset. Han kändes bättre i formen än sist jag red. Han tog i mer bak och man hade ett mjukt stöd i handen. Fast han petar ut vänster bog så i v varv är han svår att forma och i h varv glider han iväg åt vänster. Men det ska väl gå att få till. Väldigt positivt var att vänster galopp kändes superbra. Höger är han svagare i ,men han höll galoppen i allafall när jag drev på. Jag var svettig efteråt även om jag inte red så länge. Det var sååååå roligt.Nu är det bara för mig att bygga upp min stackars gamla kropp så jag orkar rida . Johan rör sig ju en hel del, inte den lättaste att sitta på i traven. Galoppen däremot är underbar. Jätteroligt med något att jobba med. Ska iväg till stallet och ta in hästarna ikväll. Tänk när det går att rida Ystra, undrar hur hon kommer att bli. Det är ju ett tag kvar tills dess. Jag har lovat Andrea att jag ska rida Mitty åt henne imorgon. Då hoppas jag hon håller sina fötter ifrån mina tår. Tog faktiskt en olycksfallsförsäkring idag. Sa till försäljaren att han borde ringt för en månad sedan istället. Men hade han gjort det hade jag nog sagt nej :) Det verkade bra och var inte alltför dyrt. Kan ju vara bra att ha. det har ju hänt en del skumma saker den sista tiden. det hände något skumt idag när jag var i ridhuset. Dom ringde från Rix Megapol i Göteborg och grattade mig på namnsdagen ??? Hade väl plockat ut en Gabriella ur högen. Rätt kul faktiskt =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards