Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Gabriella Blom - 15 februari 2009 20:48

Idag har det varit storstädning. Röjt bort en massa gamla leksaker, tidningar mm. Skönt att få det gjort. Vi har haft middagsgäster så jag lagade fläskfilé som gratinerades med getost, grädde och creme fraiche. Jättegott.Efter det glass med maränger och chokladsås.Magen känns som en spärrballong :) Det ska verkligen bli skönt att komma igång och jobba imorgon. jag mår bäst när jag får röra på mig ordentligt. Funderar på at prova att rida på tisdag, börjar inte förrän kl 14.Tänkte ta det väldigt lugnt. Igår hade jag träning åt ridtravarföreningen på SRK. Det hade varit hoppträning så dom var försenade 20 min. Trist när dom inte kan hålla tider. Det kom i allafall 3 stycken varav en av hästarna aldrig varit i ridhuset tidigare. Han skötte sig bra var lite nervös men gjorde så gott han kunde. Dom kunde inte vara med på allt, men han blev trött bara av att vara därinne. Dom andra två var kallblod som hade betydligt mer vana av träning. Det gick väldigt bra för båda. Jag tycker det är bra när det inte är för många samtidigt. Jag vill ju gärna prata mycket med mina elever och förklara vad det är jag vill och hur det ska kännas. Helst vill jag ha möjlighet att rida hästen också. Ibland kan det  kännas annorlunda än det ser ut. Ibland kan det fungera bäst att visa ryttaren också. Ibland sitter problemet i huvudet på ryttaren och inte i hästen . Sen är det ju så himla roligt att få rida olika hästar också :D

Enn häst som gått på trav är ju oftast väldigt stel och svår att rida på volt. Men av erfarenhet tycker jag varmblod brukar vara väldigt arbetsvilliga och lättlärda. Ska bli skönt att kunna ta hand om min lilla häst själv. Andrea har varit en ängel som skött om henne när jag varit sjukskriven.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards