Alla inlägg under maj 2009

Av Gabriella Blom - 30 maj 2009 22:26

Av Gabriella Blom - 30 maj 2009 22:13

Inte hunnit skriva. Tors kväll åkte jag till Nataie. Red Albin först. lite seg kille som gärna vill komma undan arbete :) Men det gick bättre mot slutet. Sen fick jag sitta på Bojje en stund. Nathe försöker lära honom byten, men det har visat sig att han är en fena på förvänd galopp =) Han är så fin att rida men orkade inte riktigt i galopen när jag försökte sätta tillbaka. Vi hade ju ridit en stund. Han bytte i allafall några gånger( inte br)men det gick. Lite mer dressyrträning så kommer han att orka. Ska försöka hinna dit och rida lite mer. Alltid roligt att träffa Natalie. Igår på fm red jag först Johan . Bytte bett och nosgrimma. Han har 3-delat med D-ringar och engelsk nosgrimma. Bytte till vanligt 3 delat och remontgrimma. Han kändes jättebra på det. Dessutom var han väldigt mjuk och fin. Aningen trött i galoppen bara. Sen fick jag äran att rida Hamilton en stund. Jätteroligt. Han bär sig så mycket bättre. Ökningarna i traven är fantastiska. Han är så  himla lätt bak. Fast det gör att han blir lite vinglig ,mest i skritten. 

Idag har jag varit till Bergsjö. Jag och Kicki har bytlånat sadlar. Hennes ligger inte så bra på Arlequin så hon har fått låna min hoppsadel. Jag har lånat hennes Isabell Werth. Ska prova den på Johan, det ska bli intressant. Det bästa är ju att man kan byta koppjärn och ändra bomvidd. Idag jobbade jag med att han skulle vara lugn i skritten o i övergångarna skritt/trav. Gick riktigt bra. Sen kom det så mycket bromsar och andra flygfän att det var svårt för honom att koncentrera sig. Men han är ju alltid ljuvlig att rida. Tyckte han rörde sig mjukare med min sadel. Har alltså ridit 5 olika hästar dom senaste dagarna. Känner mig liten aning trött. Fast det kan ju bero på att klockan är halv 11 : )

Av Gabriella Blom - 28 maj 2009 06:41

Skrev ett inlägg igår, men det blev något knas så det försvann .( Hände inget speciellt i allafall.Idag på fm ska jag åka ut till min vän Malin som jag inte träffat på ett tag. Ibland hinner man inte riktigt med. Hon har fått ett litet hingstföl så det ska bli roligt att se. Sen blir det jobbet. Efter det ska jag ut och fixxa lite med Karmel och sedan iväg och rida med Natalie. Ännu en späckad dag. Fast jag tycker ju om när det händer saker. Bara det inte blir för mycket.

Av Gabriella Blom - 26 maj 2009 19:18

Var i stallet på morgonen. Vi longerade Karmel och han var väldigt pigg. Berodde nog på att det precis kom en lastbil med blinkande ljus och parkerade bredvid paddocken. Annars är han hur lugn och snäll som helst. Äter och har det bra. Sen gjorde jag o Linda i ordning Johan och Hamilton. Vi red i ridhuset idag. Först var Johan lite trög och seg som han brukar vara  innan han blev varm. Red miljoner övergångar. Mot slutet var han så mjuk o fin. Det var jättekul. Vi bytte häst en stund och Linda sa att han aldrig ville stanna. Bara racade omkring. Hamilton var däremot lite trött. Fast det är otroligt vilken skillnad det blivit på honom. Nu har man ingenting i handen han bär sig mycket bättre. men då tar orken slut istället :) Var upp till Härnösand en sväng o hämtade en bil. Har hunnit med en del idag = )

Av Gabriella Blom - 25 maj 2009 19:20

Ja nu har han då kommit hem. Han verkar känna igen mig = ) Hade bråttom ur transporten, men sen verkar han hur lugn som helst. Det är ju ett nytt stall med nya hästar. Dessutom en massa bilar, traktorer, grävmaskiner, barn hund mm Hade tänkt ha honom inne några nätter. Fast han var så cool och tillfreds i hagen, granne med hingsten och Johan så han får sova ute med dom. Imorgon kommer Lisa och går igenom honom och beroende på vad hon säger så ska han börja ridas sen. Det ska bli jätte spännande. När jag skickade ner honom till Skåne var han ju inte så jättemycket riden. Nu har han gjort en hel del.  Red Johan i tältet idag. Han var riktigt mjuk och fin, men det var rätt varmt därinne. Kändes lite trött och det förstår jag eftersom dom sover ute nu. Jag försöker växla ställen jag rider på både för att det inte ska bli tråkigt och för att rida på olika underlag.

Var iväg och tittade på när Andrea tränade för Gunilla P. Det gick jättebra. Bådar gott inför kvalet till Breeders på fredag. Håller tummarna. Fast det var ett himla krångligt program. Jag skulle inte komma ihåg hälften.

Av Gabriella Blom - 24 maj 2009 19:41

Helt plötsligt ringer det en massa människor som söker häst :) Det måste vara det fina vädret.Det är ju alltid lättare på sommaren. Imorgon hämtar jag hem min lilla gubbe. Har inte ridit något i helgen. Bara jobb. I morse klev jag upp 7 och gick ut en promenad. Det är så skönt att komma ut på morgonen. Helst när det är fint väder. Det har varit rätt mycket på jobbet. Vilket är bra för då går tiden fortare. Igår var jag på KappAhl och köpte en sommar klänning.Kände att jag behövde något nytt. Den är jättefin så jag är helnöjd. Gjorde lite yoga igår kväll. Fy sjutton vad jag är stel. Nu måste jag köra varje dag. Det tar ju inte speciellt lång tid. Det gäller bara att göra det.

Av Gabriella Blom - 22 maj 2009 21:16

Jag tycker att det blir lite konstigt när det är helg mitt i veckan. Har inte alls haft fredag idag. Hoppades på sovmorgon men min lilla katt är noga med att väcka mig halv 7. Så att jag inte ska försova mig. Det är ju jättesnällt, men jag har så svårt att somna om. Åkte ner till Bergsjö och tränade Kicki och Arlequin. Vi började med en jättesvår övning. I allafall för Arlequin som tycker att det är jobbigt med skritt. Kicki blev lite frustrerad, men när vi tog det i trav istället så gick det mycket bättre. Han har fått sån fin trav jobbar igenom kroppen och ser nöjd och harmonisk ut. I galoppen kunde hon ta tillbaka honom bara genom att räta upp sig. Det har verkligen gått framåt för dom. På slutet fick jag rida honom. Han är underbar = ) Visst kan han bli lite sur ibland när han tycker det är jobbigt. Fast tar man det bara lugnt så går det mesta. När jag kom hem så vilade jag en stund. Skulle nämligen iväg och rida Johan. Det är ju lite mer fysiskt ansträngande. Red i utepaddocken på Färsta. Han var lite trög i början, men efter att tag piggnade han till. Blev riktigt mjuk och fin. Tyvärr börjar sadeln bli för trång. Sitter inte speciellt bra ,guppar på ryggen. Det gör det inte lättare att sitta precis. Det är svårt med sadlar. Ska jobba lör och sön. Måndag ska jag ju hämta Karmel. Det ska bli så spännande att se hur han ser ut :) Det var ett tag sedan jag träffade honom.

Av Gabriella Blom - 21 maj 2009 17:03

Först åkte jag ut till Färsta och red Johan. han kändes piggare, men var väldans stel. Vi jobbade med uppmjukning och mycket övergångar. Han börjar faktiskt bli lite lätt rund om magen =) det är ju jättebra att han lagt på sig, men det får inte bli för mycket. Då blir det ju jobbigare för honom att arbeta. Åkte hem och fikade lite. Sen åkte jag iväg ut till Hemmanet. Hästen på bilden heter Tatiana och det var hon och hennes fodervärd som tränade för mig. Alla hästar där på gården är till salu. Hittade bilden på Hästnet. Mycket fin och trevlig häst. Rörde sig faktiskt riktigt bra i alla gångarter och var väldigt mjuk att sitta på. Jag fick nämligen prova mot slutet av lektionen. Hon orkar inte riktigt och försöker komma undan lite. Men var jätte trevlig att rida. Det kommer att bli en riktigt fin häst, hon är bara 5 år. Fick en rundvisning på gården och hälsade på alla hästarna. Bl a ett 5 dagars isabellfärgat föl. Han var hur söt som helst. Blev väldigt förtjust i dessa ryska hästar. Dom var väldigt sociala och ska kunna bli riktigt bra i både dressyr och hoppning. Dessutom orädda och snälla att rida på i skogen. Tatiana är bara 145 cm mkh men kändes inte alls liten. Ska ta med kameran nästa gång.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards