Alla inlägg under maj 2011

Av Gabriella Blom - 22 maj 2011 11:03

Oj då det har gått nästan en månad sedan jag skrev sist. Tänk vad tiden flyger iväg. det har hänt en hel del sedan sist. Både roliga saker och tråkiga saker. Min fina vän Llegado finns inte med oss längre. Hans hälta i frambenen gav inte med sig utan veterinären bestämde att han skulle få somna in. Det var det rätta beslutet och med hans svåra allergi också så fanns det inget annat att göra. Llegado är den finaste häst jag ridit, inte bara ridmässigt utan även hans underbara kloka sätt och härliga attityd. Jag saknar honom mycket. Jag har dock tur som får rida en annan underbar häst. Sedan några veckor tränar jag Takida igen. Ibörjan var han rätt stel och ovillig. Jag ringde Anders så han fick komma och så har jag ordnat en ny sadel. Nu efter bara några veckor känns han som en ny häst =D Vi tränar mycket övergångar, flyttar för skänkel och har börjat med öppna. Han är då otroligt ambitiös och har lätt för sig, men blir väldigt trött. Jag rider mycket ute i skogen och korta stunder i paddocken för att han ska vara glad och tycka det är roligt. För att vara hingst är han otroligt snäll. Visst kan han morska upp sig och skrika lite ibland, men han är väldigt lydig. Oftast bryr han sig inte om ston eller andra hästar. Det är bara Wieteke det nya frieserstoet i stallet som han verkligen reagerar på. Han är kär helt enkelt. Hon är ju väldigt vacker och feminin.  Jag har ridit henne 2 gånger och jag tror att hon kommer att bli riktigt fin. Hon är bara 4 år och inte så mycket riden.

Jag har inte sprungit något på dom senaste månaden, dels för att jag blev sjuk och sedan har jag ridit mycket. Hade i allafall anmält mig till Vårruset med jobbet. Ångrade mig nästan, men det gick förvånansvärt bra. Jag sprang på 30 minuter, vilket jag är väldigt nöjd med. Eftersom jag går till och från jobbet och rider så är jag nog i rätt bra kondition ändå :) Det var jätte roligt så det blir nog fler lopp i sommar. Jag har lagt om kosten rejält och ökat på protein och minskat på kolhydrater. Inget socker eller mjöl. Känner mig mycket piggare och har inte haft någon huvudvärk den här månaden. Några veckor kvar till semestern nu. Det ska bli skönt att vara på torpet och ta det lugnt. Idag ska vi åka dit och pyssla lite och passa på att hälsa på hos mamma och pappa.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards