Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Gabriella Blom - 21 februari 2009 10:13

Igår hade jag fullt upp hann inte ens kolla på datorn. Först var jag till stallet och gav hästarna mat. Jag lät Ystra stå inne för jag skulle rida Mitty. Lollo kom med sadeln och gick med mig bort till ridhuset.Mitty var väldigt lugn, men Andrea hade tänat för Gunilla Pettersson dagen innan. Hon hade gått väldigt bra så jag tror hon var lite mör i kroppen. Jag red mycket övergångar och flyttade lite för skänkeln. Först var hon lite stretig och gick emot, men efter en stund blev det mycket bättre. I galoppen orkade hon inte riktigt bära sig men hon är så trevlig och gör alltid så gott hon kan. Det är ju väldigt olika känsla att rida henne och Johan. På Johan har man ju väldigt mycket häst framför sig, han får man arbeta på att länga halsen annars kan han krypa ihop. Mitt är ju lägre och där får man jobba lite för att få upp henne och komma mer i uppförsacke. Hon har ju jättefin trav men i början kändes det lite annorlunda mot för Johans jättekliv.Fick i allafall träna på att sitta ner litegrann. Känner mig rätt mör i kroppen idag :)

Bogserade iväg min bil till Gerda och Rolf för Rolf har lovat försöka laga den åt mig =) Tur att det finns snälla människor. nej nu måste jag dra iväg till jobbet. Hoppas det blir lite folk i Birsta idag. Trots det strålande vädret.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards