Alla inlägg under juni 2011

Av Gabriella Blom - 4 juni 2011 20:36

Idag har jag sprungit runt Sidsjön dock var det kraftig motvind :) men det gick riktigt bra. Har hjälpt syster att hämta lite saker från Lotjärn. Sedan åkte vi ut till Birsta.Takida fick vila idag, han har varit så duktig hela veckan. Han har byggt muskler på ryggen och magen sedan jag började rida honom. Vi mötte en lastbil igår när jag red mot Färsta. Jag vet att Takida är rädd för lastbilar, det blev en skentur för Linda sist dom mötte en. Därför gjorde jag tecken till chauffören att han skulle sakta ner. Trots det fortsatte han i samma hastighet och brydde sig inte alls om att Takida blev rädd och började hoppa omkring och svänga ut rumpan i vägen. Det gick bra jag höll mig lugn och såg till att han inte kunde vända. Sen kunde vi fortsätta upp i skogen. Inget hände den här gången, men det hade kunnat gå illa. En del borde inte ha körkort. Jag ska försöka filma någon dag. Än orkar han inte så långa stunder, men han jobbar fantastiskt  bra. jag rider mycket i skogen och bara korta stunder i paddocken. Jag vill ju ha en glad och pigg häst =D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards