Alla inlägg under september 2009

Av Gabriella Blom - 30 september 2009 20:46

Var ut till Myre imorse. Jag hade polotröja fleecetröja och jacka(t o m vantar). Frös ändå. Early var pigg och riktigt på hugget, måste vara kylan och blåsten. Efter en halvtimme orkade Lisa inte (pga ryggen) så jag fick rida :D Han var riktigt fin idag. Blir bättre för varje gång. Efter den ridturen var jag varm. Det gick jättebra för Antonia också. Vi tränade lite skänkelvikning och galoppfattningar. Järvar var hur fin som helst :) Vilka duktiga elever jag har.

Sen bar det av hemmåt ner i ett varmt bad. Lite lunch och iväg på jobbet. På rasten gick jag runt och letade en duk till matsalsbordet.  Jag har klätt om stolarna i ett mörkblått tyg med vita blommor. Vill ha en blå/vit duk. Inte det lättaste. Det finns svarta, turkosa och gröna dukar, men ingen som passar. Får kanske vänta tills vi kommer till USA. Det är ju lite ballt att ha en duk från Amerikat :D

Skyndade mig hem för att hinna se Idol. Erik är ju helt otrolig. Nu ska jag fixa lite kvällsfika och sen är det Natti Natti

Wow

Av Gabriella Blom - 30 september 2009 08:22

  

Av Gabriella Blom - 29 september 2009 13:58

Ja ser ni någon som har superkort och väääldigt rött hår så kan det vara jag :D Ledig idag. Har varit och handlat , ätit lunch på stan och färgat håret. Hade tänkt gå en promenad, men imorse regnade det. Det får bli på eftermiddan istället. Nu lyser solen i allafall, men det är så himla kallt. Kollade weatherforecast från Orlando. 10-dagarsprognosen låg på i snitt 30 grader. Underbart. Hoppas det håller i sig några veckor till. imorgon ska jag till Myre och hjälpa tjejerna där. Sen jobbarjag till 20. Torsdag ska jag rida johan igen. Jag och Linda har pratat om att jag ska börja rida honom på kandar. Jag är väldigt försiktig med att betsla upp hästar, men nu tränar vi ju skänkelvikning och förvänd galopp. Känns som att han är redo. Vi får väl se vad han säger om att ha 2 bett i munnen. Bangkok red jag både med kandar och  blankt kandar .Fast då hade jag tränat honom 2 år och han var riktigt musklad och välriden. Oj vad fin han var då :D När det gäller utrustning vill jag annars ha det så enkelt som möjligt. Inte en massa extra remmar hit och dit. Riktig grundridning och utbildning är det som gäller. Både för ryttare och häst.

Av Gabriella Blom - 28 september 2009 15:45

 

            

Tänk att det ska vara så svårt att få bra bilder. Linda fotade mig och Johan idag.

Jag ropade att nu sätter han ner inner bak nu kan du knäppa. Fast det funkade inte :)

Hon sa åt Kristoffer att dom måste köpa en systemkamera. Jisses vilka fina bilder vi ska knäppa då.

Några hyfsade kort blev det i allafall. Han är ju världens vackraste. Fast idag blev han stark och drog in nosen lite.

Men vi har ju inte tränat så mycket dom senaste veckorna. Han var i allafall pigg och glad.

Miramis fick vara med på kort oxå. Han låg och åt när jag kom. Verkar ha en växtperiod.


Av Gabriella Blom - 28 september 2009 07:49

Igår när jag var ute och gick så kände jag att jag hade ont i vänster stortå. Vad jag vet så har jag inte vrickat eller slagit tån. När jag kom hem från jobbet igår så tänkte jag att jag skulle smörja in min stora tå med Arnica & Witchhazel gel. Den burken stod i överskåpet i serveringsgången. När jag tog ut burken så ramlade en del andra saker ut så jag böjjer mig ner för att plocka upp dom. När jag reser mig upp slår jag huvudet i hörnet på dörren :(

Rekommenderas inte kan jag säga. Gjorde skitont och blödde ganska kraftigt. Som tur är så blev det inget djupt sår . Det är ju lite svårt med plåster i hårbotten :) Känner mig rätt öm idag.

Glömde berätta att jag var in på Joy i lördags. Dom hade 25 % rabatt på allt så jag tänkte köpa ett par till tights. Det fanns bruna, blå och lila. Bestämde mig för ett par lila :D Dom hade inte storleken hemma men jag betalade och kunde hämta dom i butiken i stan. Igår när jag jobbar kommer hon från Joy in med ett par till mig. Hon hade hittat ett par. Tala om service :D Dom är jättetrevliga där. Så nu har jag 2 par manchestertights. Supersköna och snygga. 

Jag har tvättstuga nu på morgonen och sedan ska jag åka till Johan. Måste ta en sväng ner till biblo i em också.

Dessutom ska min snälla syster komma och klippa mig idag. Gud vad skönt. Mitt hår är ett elände just nu. Jag har tur som har en syster som är så duktig :D

Av Gabriella Blom - 27 september 2009 09:35

Har varit ut på en prommis. Gick upp på Norra Berget. Det var verkligen härligt :) Blåste lite men varmt. Jag ska gå dit med kameran någon dag. Det är så fina hus och så var det en massa solrosor i trädgården.Jag är ledig mån-tis så vi hoppas på sol. Såg Kändisdjungeln igår. Karl Petter vann ju och det tyckte jag var bra. Fast jag blev väldigt imponerad av Jannike. Sen lade jag mig och läste Paul Belasiks bok Exploring dressage technique. Väldigt intressant om bl a hästens gångarter och rörelser.Fast jag blev så trött så jag lade mig rätt tidigt. Pizza blev det igår också,  amerikansk Taco pizza med vitlökssås och tacochips. Så gott.Nej nu är det bara att hoppa in i duschen och bestämma vad man ska ha på sig idag på jobbet. Söndagar brukar vara rätt lugna.

Av Gabriella Blom - 26 september 2009 19:29

Hittade det här klippet på You Tube. Vilken fantastisk röst hon har :D

Av Gabriella Blom - 26 september 2009 17:05

Jobbat heela dagen. Mycket folk i Birsta idag. Hade hellre varit ute i skogen eller nåt om jag varit ledig Skrattande

Det är konstigt men jag har ridit 4 olika hästar den här veckan, men jag längtar redan efter att rida. Det är ju det roligaste man kan göra. Ja förutom att åka till Florida då ;) Imorgon jobbar jag också, men på måndag ska jag rida Johan . Längtar. Måste försöka hinna träna för Gunilla P något innan vi åker. Tänkte be henne rida johan också. det ska bli riktigt spännande att höra vad hon tycker. Han kan ju vara lite speciell med nya ryttare :) Men hon är ju så duktig så det kommer inte att bli några problem. Jag har ju tränat för en del olika tränare och det är ju viktigt att man har samma filosofi och grundtanke. Är jätteglad att Gunilla tar sig tid för mig, hon är ju rätt upptagen :) Någon som jag skulle vilja rida för är Craig Stevens. Han lär ut klassisk dressyr. Har varit på en träning med honom, fast utan häst. Förutom att han är superrolig så kan han otroligt mycket. Har studerat alla klassiska mästare och läst massor med böcker på flera språk. Ridningen ska vara enkel ofta gör man för mycket samtidigt. Perry Woods verkar också vara en riktigt bra tränare. Har hans bok Rida i harmoni som jag rekommenderar. Har tänkt beställa några av hans andra böcker. Tyvärr kommer det ju inte så många intressanta tränare hit upp till Norrland :(

Ikväll ska jag i allafall  se finalen på Kändisdjungeln. Vet inte vem jag tycker ska vinna, båda är duktiga. det kanske blir lite pizza också. Vem vet.

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards