Alla inlägg under mars 2009

Av Gabriella Blom - 3 mars 2009 17:52

Idag var det riktigt varmt och skönt ute. Satt hela förmiddan vid datorn, lade bl a ut annonser på några hästar åt Kicki i Polen. Vid 12 åkte jag iväg till Färsta. Johan är ju så himla mysig att hålla på med :) Jag red i ridhuset och fortsatte arbeta med övergångar. I början gick traven mer uppåt än framåt, men mot slutet var han hur fin som helst. Det har varit lite problem att fatta vänster galopp så jag tränade en del fattningar. Han tar inte riktigt vänster skänkel och vill ju gärna putta ut bogen.Kommer att fokusera på det nu framöver. Jag vill att hästarna ska fatta galopp för inner sittben. Fast till att börja med är jag nöjd med om dom fattar för inner skänkel. Höger galopp tar han fint men som sagt vänster får vi jobba lite med. Jag ska rida imorgon också. Då tänkte jag slänga fram lite bommar som omväxling. Vi var ordentligt svettiga båda två =)

Av Gabriella Blom - 3 mars 2009 10:05

Jossan hade lagt ut film på när jag rider Moro :) Han var ju som sagt rätt stel men annars tycker jag han rör sig riktigt bra.

Av Gabriella Blom - 2 mars 2009 22:07

Man undrar när detta snöande ska ta slut. Det var jättehalt på E4 när jag åkte hem från stallet. Idag hade hästarna inte rivit ned staketet i allafall. Hade sovmorgon imorse, så himla skönt. Fast Kajsa väcker mig alltid vid 5-6 tiden och vill ha mat. Somnade i allafall om och sov till 9. Det är så bra med sportlov :) Har jobbat hela dagen. Faktiskt en hel del folk så dan gick relativt fort. Imorgon är jag ledig men då ska jag ta ut hästarna så jag får väl kliva upp rätt tidigt ändå. Linda hade tränat kondition och galopperat ute idag med Johan , så han är kanske lite trött imorgon. Vi får väl se.

Av Gabriella Blom - 1 mars 2009 21:15

Åkte iväg vi 9 tiden för jag skulle rida ut på Johan. Det har ju varit fint väder i veckan och rätt varmt. Men idag var det såklart kallt som bara den. Jag hade tjocka sockar i skorna men det är ju alltid fötterna man fryser om. Annars var det skönt att komma ut en sväng. Det tyckte nog Johan också. Det är syn bara att stigarna i skogen är så smala. Knappt att hästen får plats. Johan är jättesnäll att rida ut på. Han kan kolla in saker som t ex ett träd som ramlat bredvid stigen, fast han gör absolut ingenting. Det är ju rätt mycket snö så det är nog rätt tungt att trava och galoppera. Skrittade väldigt mycket och tränade på halter. På hemvägen var det lite svårare att stå still :) Jag har varit jätte trött hela dagen. Vet inte egentligen varför. Vaknade några ggr i natt men tycker jag sovit rätt länge ändå.Imorgon har vi i allafall sovmorgon. Det är ju sportlov och jag börjar inte jobba förrän kl 11. Igårkväll när jag skulle ta in hästarna så stod Ystra i Mittys hage och staketet låg nere. Idag for Andrea iväg och tränade på morgonen, när dom kom tillbaks så hade Ystra gått ut ur hagen igen. Som tur var så stod hon och åt från en bal vid sidan av huset. Nu är hagarna lagade och ikväll stod dom i allafall i sina egna hagar. Det är svårt när det blir så här mycket snö. Elen fungerar ju inte och staketen blir väldigt låga.  På tis och ons är jag ledig, då ska jag jobba med Ystra lite. Nu ska dt äntligen bli av =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards