Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Gabriella Blom - 15 mars 2009 16:39

Hade hoppats på solsken idag eftersom jag tänkte ut och rida. Fast det är i allafall inte kallt så det gick bra ändå. Jag åkte först till stallet och tog ut hästarna. Sen styrde jag kosan till Färsta. Dom skulle köra släde med Johan och hingsten så jag och Linda tog en tur på Tinneke och Naomi. Jag älskar verkligen Tinneke hon är så himla fin och rolig att rida. Trots att hon inte alls är i form så är det full fart =D  Jag ska rida henne mer för jag behöver bygga lite mer ridmuskler också. Kan ju lika gärna rida 2 hästar när jag är på plats. Imorgon ska jag rida Johan igen ,vi får väl se om han är trött efter slädturen. Har fått i uppdrag att träna sluta med honom. Började lite förra gången och i höger varv gick det ok vänster var svårare.

Det var hopptävlingar på SFRK och vi fick en del nyfikna blickar när vi red förbi. Frieser är ju otroligt vackra hästar. På tillbakavägen var både Tinneke och Naomi lite laddade och spände upp sig och trampade som värsta hingstarna :) Fast jag känner mig alltid helt säker på Tinneke. Hon kan springa fort och takta men skulle aldrig stegra eller bralla. Har varit upp till mor och far och fikat också. man måste ju passa på när man är ledig. Nästa helg blir det ju jobb. Synd för jag hade gärna varit på Motormässan och kollat.Men men man kan inte få allt.  Jag kommer att hinna rida mycket den här veckan så det känns riktigt kul.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards