Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Gabriella Blom - 4 mars 2009 18:58

Imorgon är det ju jobb igen så då tyckte jag det var dags att fixa till håret. Köpte en rödfärg på Citygross och det blev helt ok. Det har varit skönt att vara ledig 2 dagar. Helst eftersom det är sportlov och jag inte behöver skjutsa till skolan på morgonen :) Fast imorse klev jag upp och åkte och tog ut hästarna. Borstade av Ystra lite och fixade till mattorna i hennes box. Hon har en förmåga att flytta på dom. Imorgon ska jag ta henne till paddocken och löslongera henne. Det blir något nytt så vi får väl se hur det går. Var och red Johan idag. Vi fortsatte jobba med övergångar och det börjar sitta rätt bra. Vänster galoppen var mycket bättre också :) Tog det rätt lugnt eftersom Linda ska träna med honom imorgon. Fast jag var svettig efter passet. Kunde faktiskt sitta korta bitar i traven. Hade kortat stiglädren ett hål så jag kunde hålla om bättre med skänkeln. Han tog riktigt bra stöd och gick i bra form. På väg till ridhuset hade dom lagt fram några olikfärgade mattor och en Ikeapåse med grejjor. Det tyckte han var jättefarligt ville inte alls gå förbi. Men jag har ju en del vana och bra tålamod så efter en liten stund gick det bra. När jag kom tillbaka var Linda påväg till ridhuset med hingsten. Jag åkte dit och kollade. Han var lite på tårna ibörjan medans hon longerade det var 2 hästar till i ridhuset varav ett sto. Han ser väldigt fin ut och efter ett tag blev han trött och lugnade ner sig. Jennifer satt på honom medan Linda ledde runt honom och han var hur snäll som helst. Han är ju körd och det är ju en stor fördel när hästarna ska ridas in.Miramis blir ju 3 i år och är runt 160 i mkh. Jag ska ta med kameran och fota honom någon dag. Det är en riktig snygging.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards