Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Gabriella Blom - 16 mars 2009 12:26

Idag har jag ridit Johan. Han var så himla fin. Han kördes igår så jag trodde att han skulle vara trött. men inte alls han var pigg och kändes jättefin. Galoppen var super och han tog rätt galopp hela tiden. Jag red lite sluta i skritt och öppna i trav. Provade att sitta ner och det gick en liten bit. Fast det var jobbigt :) På slutet provade jag lite framdelsvändning för att han skulle flytta för skänkeln. Sen red jag på en volt saktade av till skritt flyttade en rätt tvär skänkelvikning några steg för att sedan rida fram i trav. Då var han så fin att jag kunde sitta ner hur lätt som helst :D Vilken lycka. I skänkelvikningen brydde jag mig inte alls om formen utan bara att han skulle flytta för skänkeln. Jag tycker man kan börja så för att kräva mer när han orkar. Jag känner mig så nöjd med dagens ridtur. På onsdag är det dags igen. Längtar. Min söta systerdotter var med på klubbtävling i Timrå. Hon vann med sitt sto Qalamity. Första segern, men säkert inte sista. nedan kan ni kolla på film från tävlingen. Grattis Andrea :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards