Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Gabriella Blom - 31 januari 2010 20:00

Åkte till stallet tidigt. Rafa var lugn och snäll i boxen. Tog min syntetsadel och den passade bra. Tror hon kommer att bli riktigt biffig när hon får muskler. Det är en rätt stor avsaknad av den varan just nu. Helst på rumpan. Jag använder ju alltid pall när jag sitter upp. Vet inte om hon är van vid det. Gick omkring lite, men jag lyckades hoppa upp. Inga problem. Vi red runt travbanan. jag och rafa först Anna o Llegado efter. Rafa har riktigt bra energisk skritt. Llegado kom lite efter   

Förra ägaren red med hackamore för hon kunde inte ha bett ???? Jag hade en 3 delad bridong fungerade alldeles utmärkt. Hon tog jämnt stöd på tygeln och gick i form av sig själv   . Det stod en älg en bit ifrån banan. Första varvet såg inte rafa älgen. Andra gången blev det stopp. Hon har aldrig sett älg förut. Llegado fick gå först, lite tveksamt men han gick. Rafa följde tätt efter. Anna travade och vi skrittade sen galopperade hon och vi travade. Rafa hade väldigt mjuk och fin trav   . Vi red bara några varv.  Rafa är inta riden den senaste månaden. hon skötte sig verkligen fanastiskt bra. imorgon får hon vila och på tisdag ska jag försöka ta mig till paddocken och se hur hon är på volt.

imorgon ska jag rida Takida och sedan Llegado. vi ska träna för Gunilla på tisdag så jag ska nog trimma lite i paddocken. Dessa härliga hästar   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards