Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Gabriella Blom - 18 januari 2010 18:47

Började dagen med att röja lite här hemma. Egentligen behövs det en rejäl röjning, men jag ska försöka ta det lite i taget. Sen åkte jag iväg till stallet. Det var bara några minusgrader, men grått och lite småsnöigt. Llegado blev glad när jag kom. Jag tycker att han verklar uppskatta ridturerna mer sedan vi drog tänderna   . Jag satte på ett 2 delat Robartbett som är lite tjockare än bridongen han brukar ha. Det kändes jättebra. Han var inte alls lika tjafsig i munnen och drog inte lika mycket i tyglarna. Jag försökte vara jättemjuk i handen. Red bort till paddocken. Red massor med volter, 8 volter  och flyttade för skänkeln. Han kändes riktigt fin. Lite stel v varv ( hans sämre varv) men det blev bättre efter en liten stund. Det låg bommar framme så jag tänkte trava över en bom. Llegado tänkte dock inte travbom utan mer , aha ett hinder på 1 meter   . Gissa om jag är glad att jag har bra balans. Har aldrig hoppat en så hög bom. Saktade ner till skritt och då studsade han bara lite över. När han gick lugnt provade jag att trava igen. Då fick vi till det. Man ska aldrig ge upp. Efter det var jag nöjd och red hem. Åkte hem och bytte om sedan bar det av till jobbet.Inte för att jobba utan för att bjuda på kaffe   . Jag har börjat marknadsföra ett nytt sorts kaffe. Det är verkligen supergott. Efter att bjudit mina arbetskamrater åkte jag iväg till min vän Malin och bjöd henne också. Himla roligt att åka runt och fika   . Det här kaffet är det godaste jag druckit. Dessutom är det nyttigt. Kan inte bli bättre. Du som är sugen på att prova säg bara till   .

Imorgon har jag tvätt tid och sedan ska jag till Myre och träna Lisa och Early. Det ska bli jättekul. Det var ett tag sedan.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards