Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Gabriella Blom - 3 januari 2010 20:37

Vaknade 5 imorse och trodde det var dags att kliva upp   . Åkte till stallet och packade in alla saker i bilen o Llegado i transporten. Han var lite seg att kliva på, men det tar inte så lång stund innan han bestämmer sig. Det var ju banhoppningsträning så alla i 40 och 50 cm red fram tillsammans. Jag hade tänkt rida 50/60 men då hade jag fått vänta. Så jag bytte grupp. Det var andra gången jag hoppade med Llegado och första gången vi hoppade bana. Jag har ju inte hoppat bana på flera år, men Guud vad roligt det var. Llegado var liite skeptisk mot läktaren först. Fast efter ett tag var han hur lugn och avslappnad som helst. Vi gick dubbelnolla i båda klasserna. Yippiii. I början var han lite tveksam och vinglig, men det blev bättre när vi hoppat lite. 40 cm var nog för lågt för då hoppade han knappt. På 50 blev det bättre. Jag lägger ut film . Jag är supernöjd att han skötte sig så himla bra. Det var ett jättebra sätt att träna banhoppning på. Mina vänner Carina och Kicki m familj kom och tittade.Det är jätteroligt när ens vänner kommer och hejjar på. Imorgon o tisdag jobbar jag till 20. Ska försöka hinna rida ut en sväng på morgonen. Känner mig jättetrött. Det var jobbigt att hoppa och varmt i ridhuset. Fast jag svettas hellre än fryser. Nu ska jag sätta mig på massagedynan en stund. Härligt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards