Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Gabriella Blom - 2 januari 2010 19:51

Igår åkte jag iväg till stallet hyfsat tidigt. Jag och Llegado tog en tur efter vägen i snöstormen. Han blir avsevärt mycket piggare när det blåser :). Tränade på övergångar och flyttade för skänkeln. Fattningar och lite skolor + hans egna små övningar   . Vi skrämde nog ett par pensionärer som skulle åka förbi. Llegado körde lite levad och piff och puff vid sidan av bilden. Idag fick han vila. Jag har snyggat till honom inför morgondagen. Jag är av den åsikten att hoppar man inte högst så kan man i allafall vara snyggast   . Då menar jag Llegado. För rätt länge sedan skrev jag att det kanske var någonting på gång. Jag kommer snart att få hem ett sto som tillhör Kicki i Polen. Hon heter Rafa och är född -03, brun, 162 cm mkh. Jag ska ha henne på foder och utbilda henne, sedan ska hon säljas. Andrea ska hjälpa mig med ridningen, fast hon sticker ju snart till USA. Då behöver jag någon annan duktig ryttare som kan hjälpa mig. Jag rider ju gärna hela dagarna, men tyvärr måste man ju jobba också. Rafa ska vara jättesnäll. Hon har haft fler föl och är inte utbildad. Det ska bli jätteroligt. Alltid kul att sätta igång en ny häst.

Vi åkte ner till Bergsjö på em igår. Tala om snöstorm. Såg ingenting. Fast fram kom vi och blev bjuden på jättegod saffranskaka   . Jag hade med sadeln så vi provade den på Arleqin men det var inget väder för att rida. Jag ska åka ner framöver så får vi åka till ridhuset och prova ordentligt. Nu ska jag ladda inför morgondagens hoppning. Ska försöka filma.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards