Alla inlägg under maj 2010

Av Gabriella Blom - 6 maj 2010 21:20

          

Av Gabriella Blom - 5 maj 2010 16:36

Försöker dra ner en del på min datatid. Har tänkt läsa mer och hitta på andra saker. Fast någon läsning har jag inte precis hunnit med. Jobbade ju hela helgen o måndag. På mån kväll red Anna och jag. Först en kortis i skogen och sedan paddocken. Jag red Johan för han hade stått hela helgen. Han kändes helt ok. Fast var lite stel i höger varv, brukar vara vänster. Han har en tappsko o en sko som sitter på sniskan. Tydligen kommer hovslagaren inte o fixar det. Vilket jag tycker är konstigt. Det brukar ju liksom ingå. Igår red jag m Anna o Linda i ridhuset. Takida var riktigt duktig. Orkade galoppera mycket mer nu och var hyfsat mjuk i båda varv   . Var på stan med syster som bjöd på lunch. På kvällen åkte jag iväg till Töva för att rida Ursul. Det är 2 år sedan jag red honom sist. Han är Stooor, han är 175 cm mkh  och rejäl i typen. Vi kan väl säga att jag fick jobba rätt hårt. I början kändes han nästan oren. Han petade ut vänster bog , nästan välte runt i vänster varv. Det kändes som att han satt fast totalt när jag försökte ställa vänster. Vi jobbade på i alla fall. Försökte få honom att driva på med båda bak. Rumpan hade en förmåga att fara iväg åt båda håll. Mot slutet frustade han och stånkade   . Mycket spänningar som lossnade där. Han gick i låg form helt avslappnad. Tyvärr har han jobbigt med andningen så han orkar inte med hoppträningarna längre. Nu ska han lånas ut på foder först och främst till någon som vill rida ut i skogen och lite dressyr. Jättefin häst som jag tycker mycket om. Fast väääldigt stor    Jag tycker ju om att rida olika typer av hästar och försöka få hästen fin och rolig att rida. Det ska vara lite utmaning, då blir det så mycket roligare när man får till det. Idag har Anders behandlat Wille. Han har inte alls ont i knät längre   . Anders tyckte inte han behövde fler behandlingar just nu. Så det är bara att rida på. Imorgonska vi iväg till Bergsjö och Järvsö. Fredag ska jag trimma lite med Wille. Det blir kul. Tar med kameran imorgon. Måste ju försöka få lite fina kort så ni får något trevligt att titta på   

Av Gabriella Blom - 1 maj 2010 09:09

Blev ingen majbrasa för mig igår. Jobbade till 8, sedan var jag bara hemma och tittade på Talang o åt chips :) Hörde att dom sköt raketer, men det var så dimmigt över stan att man inte såg någonting. Var ner på Bolagsverket igår och pratade med chefen i receptionen. Jag har blivit erbjuden att jobba där i sommar =) Det kommer att bli jätteroligt. Lite andra arbetstider än jag har nu. Börjar halv 8 o slutar 16. Det blir alltså lediga kvällar och helger. Verkar vara ett varierande arbete. Jag har ju jobbat som handläggare på Bolagsverket förut så lite insatt är jag ju. Dessutom känner jag ju en hel del som jobbar där. Idag blir det ingen ridning, men imorgon ska jag rida Wille. Nästa vecka ska jag åka och rida en häst som jag tränade för något år sedan. Det ska bli spännande att träffa honom igen. Dessutom ska jag åka till Härnösand och titta på den polska hästen som kom förra helgen. Längsta turen blir till Järvsö dit jag ska åka och ha träning. Det händer alltså en hel del spännande i veckan. Det är alltid roligt att träffa nya hästar och ryttare att träna. Det jag tycker är tråkigt är att många har svårt att hitta tränare som det fungerar med. Helst om dom har annan ras än halvblod på sin häst. Jag tycker att det är väldigt intressant och lärorikt att rida och träna olika typer av hästar. Man måste helt enkelt vara flexibel. Det går ju inte att sitta och rida alla hästar exakt likadant. Däremot har jag en grundfilosofi som jag strävar efter, men vägen dit kan ju vara lite olika. Dessutom har man ju olika mål som ryttare. Fast jag tror att alla vill ha en häst som är lugn, mjuk, lyhörd och harmonisk. Det ska vara lätt och roligt att rida. Både för häst och ryttare   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards