Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Gabriella Blom - 7 maj 2010 07:42

Igår startade vi från Sundsall vid 9. Började med att köpa fika på Shell. Supergoda muffins m vaniljfyllning , toppade med icing och bär. Supergoda och mättande :) Hade med sadeln ,så när vi kom fram  sadlade vi Arlequin och jag red bort till banan. Anna och Kicki tog bilen. Han var rätt motsträvig i början. Vill inte riktigt spåra och blir väldigt arg när jag ber honom. Arlequin är ju en bestämd herre. Vi jobbade på och mot slutet slappnade han av. Anna fick prova rida lite. Han testade först , men hon är lugn så det gick riktigt bra. Hon håller med om att han inte alls är lik Wille att rida. När det var kickis tur var A rätt less. Fast vi tog det lugnt och hon fick honom att skritta och trava avslappnat på volt. Det var en nöjd kille som gick hem till stallet. Jag och Anna åkte vidare till Hudik där vi åt pizza till lunch. Sedan bar det av vidare mot Järvsö. Där väntade Karro och Copexina ett 12 årigt arab sto. Karro har haft henne i 1 1/2 vecka så det är lite nytt för dom. Copexina är flugskimmel med guldprickar. Väldigt fin, bara 147 cm men kändes mycket större. Hon är tävlad 1.10 hoppning och LA dressyr. Jag fick rida lite och det kändes att hon kan en del, men orkar inte riktigt för dagen. Hon har varit skadad så hon är inte fullt musklad. Jättetrevlig häst måste jag säga. Jag hjälpte Karro med sitsen och vi jobbade med skänkelvikningar som hon tyckte var svårt att få till riktigt bra. Lägger ut lite bilder på dom så ni får se.Efter det åkte vi hemöver. Stannade på Dollarstore i Ljusdal och provianterade godis till hemresan   . Det blev en lång dag.Fast väldigt trevlig. Idag ska jag rida Wille och sedan blev det jobb på eftermiddan.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards