Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Gabriella Blom - 16 maj 2010 16:27

Igår var det en fantastisk dag. Riktigt varmt så vi gick ner på stan och köpte mjukglass. På kvällen åkte jag och Anna till stallet. Vi red ut en tur i skogen. Första ridturen i t-shirt i år   . Takida var pigg först men efter lite backträning och galopprace var han rätt nöjd. Vi duschade Wille och packade ihop allt för dagens tävling. Klev upp kl 5, gissa om jag är trött. Hade svårt att somna eftersom jag legat uppe och sett film varje kväll. Allt gick enligt planerna och vi kom fram till Ånge i god tid. Wille var så lugn och skötte sig alldeles utmärkt både på banan och utanför. Precis som han aldrig gjort annat än varit ut på tävling. Det här var ju första "riktiga" hopptävlingen. I 80 cm fick dom ett nedslag på sista hindret. I 90 var han lite trött, men kom runt med ett nedslag där också. Det var rena lervällingen på banan, tungt som sjutton. Många hästar vägrade ut sig och rev så Anna och Wille var bland dom bättre. Nu ska jag äta middag sen blir det horisontal läge för mig resten av kvällen. Filmer kommer. Tyvärr kunde jag inte se något på dispalyen  när jag skulle filma 90 så jag tittade i lilla ruten. Det var så himla soligt därför blev det filmat väldigt nära :( I 80 blev det bra i alla fall.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards