Alla inlägg den 26 november 2009

Av Gabriella Blom - 26 november 2009 20:25

Har varit till Bergsjö. Tog med kameran. Här kommer lite bilder på Kicki och Prinsen. Han har blivit riktigt biffig :) Musklerna på ryggen kommer mer och mer. Men... jag tror att han sitter fast någonstans därbak. han är mjuk och fin att rida nu, spänner sig inte alls i ryggen. Däremot så spårar han inte i vänster varv. Där kliver han med inner bak i ytter framhovs spår. När jag försöker rätta till det blir han riktigt arg. Det visar sig också i att han inte riktigt bär upp sig bak som han gjort tidigare. Måste alltså kollas upp. Det är i allafall alltid härligt att rida honom. Sen for jag vidare till Myre. lisa hade haft lite problem att ta sig till ridhuset för Early var jättepigg. När jag kom dit hade han hoppat omkring och varit rädd för allt möjligt. Dom fick arbeta på lilla fyrkanten och vända för inner skänkel. Han var lite stel höger varv. Jobbade volter och sedan lite sluta. Då var han superfin. Tänkte vi skulle börja arbeta på galoppen. Då fick jag hoppa upp. Han tar vänster galopp jättelätt fast kvaliten är väl sådär i dagsläget :) Lät honom galoppera på framåt i lättsits för att få honom att kliva under sig ordentligt. Nu orkar han galoppera på volt så det är bra. Höger galopp är däremot omöjlig att få till. Provade det mesta fast han trasslar ihop benen och sedan blir det vänster. Vi funderar på om det kanske är någon låsning där också??? Eftersom han gått på trav så vill han gärna vrida huvudet vänster på volten h varv. Men vi jobbar vidare. har man en så fantastisk schwungfull trav så behöver man ju egentligen inte galoppera :D Fast med lite tid så ska det nog gå. Sen bar det av hem och då började det bli mörkt. Llegado fick stå idag. Hade tänkt rida ut i skogen, men det går ju inte när det är becksvart. Han har varit så duktig så jag vill inte trimma i paddock idag igen. Vi tar en låååång skogstur imorgon istället. dessutom ska jag rida både lör o sön. Är ledig mån-tis oxå så då blir det ridning. Nu i början vill jag ta det lugnt så han inte överanstränger sig.På mån ska jag nog åka till Timrå o hjälpa till med en ponny. Ett sto som är 5 år och behöver utbildas i dressyr. Berättar mer sen. 


Jag har tjatat på Kicki om sitsen och det har gett resultat  

    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards