Alla inlägg den 13 november 2009

Av Gabriella Blom - 13 november 2009 20:13

Idag var johan GLAD :D Han har nog förlåtit mig att jag var borta 2 veckor. Skrittade en sväng i skogen sen blev det tältet. Han kändes riktigt fin, bara lite trött. Fast Linda har ridit honom rätt hårt den här veckan. Jag orkar inte heller så mycket. Funderar på att börja träna. När jag nu ska hinna med det ??? Sen åkte jag till Myre och tränade Lisa o Early. Herregud vilken skillnad det har blivit på den hästen. Första gången jag tränade dom var han tunn omusklad med en hals som var smal som en pinne. Nu är han jättefin i kroppen och halsen börjar bli alldeles bullig.

Lisa skiner som en sol och tycker att han är jätterolig att rida. Inget mer snubblande med nosen endera rakt upp i vädret eller nere i backen. Han jobbade jättefint och Lisa kunde sitta ner hur lätt som helst i traven. Det är sånt här som gör det så roligt att jobba med hästar :D Dom ska tävla på söndag. Håller tummarna. Själv måste jag ju jobba  :( Hade hellre varit med och coachat. Det får bli nästa gång. Visst är hästar fantastiska.

Av Gabriella Blom - 13 november 2009 13:05

Meningen var att jag skulle rida igår före jobbet. Fast när jag vaknade så var jag så trött att jag knappt orkade kliva upp. Skickade ett sms till Linda att jag nog fick ta ridningen fre istället. Sen gick jag och la mig igen. Jobbade från 12-20 i vår nya lokal. Det blev bra men fram på kvällen höll jag på att frysa ihjäl. Hade inte tagit med någon kofta heller, typiskt. Det var jättelugnt i Birsta igår och då går tiden såååå långsamt. Har precis ätit lunch så nu ska jag sätta på mig ridkläderna och ge mig iväg. Johan har varit fin i veckan sa linda så jag hoppas att han är det idag oxå :) Tänkte prova rida i nya sadeln igen. Känns den inte bra så får jag väl fortsätta rida i Toffes jättesadel. Linda trivs i den nya sadeln i allafall, men hon har längre ben än mig. Jag ska träna med Johan för Gunilla på mån och då vill man ju sitta så bra det bara går. Linda har bett mig ta Takida på utbildning när Wille har åkt hem.Hon är så nöjd med Johan. Det är jätteroligt att hon tycker jag gjort ett bra jobb.Takida  blir ju 4 nästa år och ska åka på hingstprovet i Tyskland på våren. Det är verkligen en jättetrevlig häst. Som ni hör så har jag en del projekt på gång framöver. Alltså mer att skriva om här på bloggen. Ska försöka skriva lite mer om USA resan också när jag har tid.

Det stod förresten en artikel om Linda o kristoffer o hästarna i Dagbladet. Här är en av bilderna.


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards