Alla inlägg den 14 november 2009

Av Gabriella Blom - 14 november 2009 18:10

Det har inte hänt något speciellt idag så jag tänkte skriva lite om trafiken och bilarna i USA. Tog en hel del bilder oxå. Oftast är det bra skyltat på vägarna det brukar stå ganska långt innan hur långt det är kvar till nästa avfart. Beror ju på vad det är för typ av väg. Det kan förstås vara lite klurigt när det är 6 körfält och det visar sig att du ska svänga av vänster. Oftast är folk artiga och släpper fram.Fast jag tycker det fungerade bättre när jag bodde i Kalifornien. Har man otur och missar en avfart kan det vara ganska långt till nästa. Det finns mycket fina, STORA bilar. Jag gillar Dodge, fast om jag fick önska så skulle jag nog ta en orange Hummer pick-up. Såg en sån , hur cool som helst. Hann tyvärr inte ta några kort. En del vägar är tullbelagda bla Florida Turnpike som vi åkte upp till Orlando. Där flyter det på bra. Med jämna mellanrum finns det Truck-stops där man kan åka in och äta eller tanka, sova, duscha mm Där brukar det stå en del fina lastbilar. Häst transporterna ser inte riktigt likadana ut som här hemma. Ofta är dom öppna  med galler och hästarna står lösa. Husbilarna och husvagnarna är ett kapitel för sig. Dom är JÄÄÄTTESTORA. Tog bild på en husbil där dom drar personbilen efter :)

Laddar upp lite bilder så får ni se själva. 

              

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards