Alla inlägg den 16 november 2009

Av Gabriella Blom - 16 november 2009 20:07

Fy vad mörkt det är ute. Hade faktiskt hellre velat haft 10 grader kallt och snö. Tränade med johan för Gunilla imorse. Gick inget vidare. Han bet sig fast i vänster tygel vad jag än gjorde. Gunilla tyckte inte han gick lika bra som förut. Sänkte ryggen och försökte komma undan på alla vis. Jag fick kämpa ordentligt. På slutet var han i allafall ordentligt lösgjord, men jag hade inte fått honom att ta stöd på höger tygel. Jag tycker inte att det är likt honom. Väl tillbaka i stallet så kollade jag igenom honom ordentligt och hittade ett pyttelitet sår höger mungipa. Kan ju vara orsaken att han inte ville ta stöd. Han har stått i 2 dagar så han måste ha gjort det i hagen. Ska försöka hinna rida på ons före jobbet. Är såret kvar så skrittar jag bara ut en sväng. vet inte hur mycket jag kommer att hinna rida johan framöver. Llegado kommer ju på lördag. Jag har fått förfrågningar att träna några fler hästar också vilket är jätteroligt. Det har blivit lite ändrade planer , Llegado kommer att stå på Alnön istället. Där Karat stod. kommer ev att hända lite mer spännande saker framöver :D Min kompis Carina B säger att det alltid är något nytt när hon pratar med mig. Det kan nog stämma. Det händer en hel del emellanåt. Har haft fullt upp hela dagen. Hade tänkt slappa ikväll, men jag vet inte vart tiden tar vägen. Nu ska jag iallafall ta lite kvällsfika och sedan lägga mig och läsa en bok. Imorgon är det Birsta som gäller.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards