Alla inlägg den 25 november 2009

Av Gabriella Blom - 25 november 2009 18:02

Idag skrittade vi bort till paddocken. Inget taktande idag, Llegado skrittade på hur fint som helst. Han kändes inte lika stel idag. Red stora bågar och mycket övergångar. Fortfarande lite svårt i övergång trav-skritt. Han tog bättre stöd h tygeln kändes jämnare. Vill gärna dra iväg i traven och när jag skulle galoppera så flög han iväg några gånger :D han orkar inte riktigt galoppera bärigt på volt. Jag  stod upp och försökte få en rund fin galopp där han arbetade med ryggen. Gick bra några varv sen orkade han inte. Så det blir till att stärka galoppen. Jag red inte så länge i paddocken tycker det är bäst att arbeta ordentligt kortare stunder. Annars kan det bli för jobbigt och trist. Imorgon tänkte jag rida ut. Ska även åka till Bergsjö och hälsa på  Kicki o Arlequin och till Myre o träna Lisa o Early.

Av Gabriella Blom - 25 november 2009 07:52

Ringde till ridhuset för att betala abbonemang, men man får inte rida där längre

:( Provade då att ringa Gunilla Nylander. Hon har byggt ett nytt fint ridhus på sin gård. hon skulle inte heller hyra ut. Så då står man där på en lite ö med 2 ridhus och får inte använda något. Rätt snopet. Det blir väl till att rida i paddocken på Alnö Ridklubb. Inget fel alls, rätt bra faktiskt för mig som blir allergisk. Meeen. När det är 20 grader kallt så känns det kanske inte så himla kul att sitta och trimma dressyr. Nu brukar det ju inte vara så kallt på vintrarna längre i allafall inte så många dagar. Dessutom kan jag ju låna transport och åka till Färsta.

Igår började jag dagen med att åka på mammografi. Rätt gulligt namn, låter bättre än bröströntgen :) Sen åkte jag hem och bytte om , dax att åka till stallet. Vädret var ju regnigt och trist, men jag längtade verkligen efter att få rida. Llegado var så härlig :D Red upp mot Säter. på andra sidan vägen går det en travbana och där mötte vi såklart en häst med vagn. Hade ingen aning om hur han skulle reagera. Men förutom att han taktade (det gör han ju ändå) så hände ingenting. Jo han gnäggade åt den andra hästen, som gnäggade tillbaka. Red upp till vändplan 2 ggr. Mycket övergångar , öppna och sluta. Han tycker det är jättejobbigt att jobba i skritt. Vill takta eller vrida på huvudet för att komma undan. Dessutom tar han något mindre stöd på höger tygel. Efter en stund kändes han mycket bättre. Trots det tråkiga vädret satt jag med ett leende på läpparna hela tiden. Jag kan inte förklara vad det är som är så speciellt med dom spanska hästarna. Det är bara en känsla och det passar verkligen mig. Jag kanske var spanjor i mitt tidigare liv :D på vägen hem kom det några bilar, men han reagerade inte alls på dom. Det är skönt för dom kan verkligen köra som idioter ute på Alnö ibland. på em åkte vi upp till mamma och pappa och fikade. Nybakad äppelpaj med vaniljsås. Gud så gott. Kattmamman som bor på gården har fått ungar. Åh vad söta dom var. Nästa gång ska jag ta med kameran.

Nu ska jag slänga på mig ridkläderna och sticka iväg till Llegado.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards