Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Gabriella Blom - 19 januari 2009 17:25

Den här dagen blev inte alls som jag hade trott :( Åkte till stallet vid halv nio. Skulle ju rida Mitty och hade tagit med kameran så Andrea skulle kunna ta några fina bilder att lägga ut här. Har inte ridit henne på så länge så jag såg verkligen fram emot det. Vi kom in i ridhuset och jag skulle precis hänga av mig jackan då Mitty blir rädd för något och hoppade med all kraft på min högra fot. Det gjorde så fruktansvärt ont jag bara sjönk ihop. När jag kollade var det två hål i skon.Ett alldeles bakom stålhättan och ett uppe på foten. Tog av skon eftersom jag tänkte att foten kunde svälla upp. Såg att det var ett djupt hål i foten så jag sa till Andrea att vi nog måste åka till akuten.Hon red tillbaka till stallet och hämtade bilen. När vi kom dit fick jag komma in direkt. Dom var lite osäkra om det var kirurgen eller ortopeden som skulle ta hand om mig. Fick i allafall åka på röntgen och det visade sig att det var en fraktur på lilltån. Fick åka tillbaks till akuten där jag fick dropp med pencellin eftersom såret gick ända ner till benet. En hästbrodd är ju inte speciellt ren så det kunde bli inflamerat.Första gången för mig att bli röntgad och att få dropp. Har varit förskonad från sjukhus. Sist var när Johannes föddes, snart 11 år sedan. Ortopeden hade såklart massor att göra så jag fick vänta länge. Andrea var med hela tiden så det gjorde inget. När läkaren äntligen kom så berättade hon att det inte blev något gips, yes tänkte jag, men jag får inte stödja på foten på 4 veckor. Oh No :(

Det var risk att det läkte fel och tog lång tid om jag gick omkring på jobbet. Hon sydde med 3 stygn kunde inte sy så hårt eftersom det finns risk för infektion.

 Himla tur att jag bara har en häst nu. Men jag måste ju få mycket hjälp med Ystra. Ingen tömkörning på ett tag alltså. Synd.

När jag kom hem så la jag mig i sängen m foten högt och tittade på animal planet. Rätt skönt att ligga rakt upp och ner för en gång skull. Insåg att det var väldigt länge sedan. Pilla hämtade ut medecin och kom och lagade middag. Choklad och mintglass till efterätt. Vilken lycka.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards