Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Gabriella Blom - 11 januari 2009 19:53

Idag blev det äntligen tid att åka ut till Knävland och hjälpa Natalie med Albin.Han är en connemara född 05 ca 144 mkh. Tyckte han kändes större än ponnysarna jag hade och dom var 147.Han är otroligt snäll och gosig att hålla på med. Natalie red först och jag tyckte han såg riktigt trevlig ut. Hon har sagt att han kan vara lite svår att ställa/böja så vi jobbade lite med att få honom att följa med ledande tygeltag på volt för att få honom att ställa i nacken och slappna av. Han gjorde så gott han kunde och började tugga på bettet. Natalie tycker att han känns lite trög, men hon är van vid Bojje som är rätt pigg. Unghästar tycker ju oftast att det är lite trist att springa runt i en paddock.Det kan man ju förstå. Sen fick jag nöjet att rida den lilla herrn.Han är ju så vacker ( som ni ser på bilden som jag tjuvkopierat från Nathes annons), hade jag haft möjlighet hade jag köpt honom. Han bekymrade sig inte alls om att ha ngn ny på ryggen. Tyckte det var lite konstigt när min mobil ringde (hade såklart glömt stänga ljudet) men det gick bra.Han petade ut v bog och lutade inåt i v varv (tvärtom i h).Annars tyckte jag han kändes rätt stadig. Mycket lyhörd, fin mjuk kontakt i handen. Visst fick man smacka på lite men jag tyckte mycket om honom.Han slappnade av nästan på en gång.Det här kommer att bli en kanonponny.Natalie berättade att han är superduktig att hoppa också. Hon hade hoppat uppsutten och han galopperade mot och tog tag i hindret som han aldrig gjort annat.Jag har inte varit ut till Ystra idag, bytte med Josefine så jag tar hand om Bess imorgon åt henne. Igår pysslade jag om henne lite på gången. Hörde av Gerda att hon busat runt i hagen när dom kom med en höbal på traktorn.På tors är jag ledig så då ska jag börja med tömkörningen. Annars är det mycket jobb den här veckan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards