Alla inlägg den 20 september 2009

Av Gabriella Blom - 20 september 2009 20:28

Efter jobbet åkte jag till stallet. Hann precis rida en tur innan det började regna. Det känns bra att skicka iväg honom till Linda imorgon. Jag ska försöka hinna med mer yoga och långa promenader.Sen kommer det ju att bli en massa hästar också :D Josefin undrar vad resan till Florida kostar. Vi betalar 4800 för flyget per vuxen och 2800 kr för hotellet 2 veckor (sjukt billigt), bilen kommer troligtvis att kosta ca 3000 kr för  2 veckor.Det blir ca 20 000 kr för 3 personer 2 veckor flyg, hotell och hyrbil. Bor man i tex Miami är hotellen mycket dyrare. Fördelen med Orlando är ju att det finns så mycket hotell och restauranger som slåss om kunderna. Dessutom finns det ju massor att göra. Man kan åka till NASA och titta på raketer :) Gå på Disneyland, Seaworld, Universal Studios mm Åka till beachen och bada (eller surfa). Åka till Daytona Beach och kolla in bilar mm mm mm . Visst blir alla sugna på att åka till USA Skrattande

Jag borde kanske bli reseförsäljare. Lovar att ta massor med kort.

Av Gabriella Blom - 20 september 2009 08:38

  

Av Gabriella Blom - 20 september 2009 08:19

Jobbade igår så det blev bara en snabbis till stallet. Idag slutar jag 16 så då tänkte jag ta en tur i skogen. Nu är det en månad tills vi åker. Det ska bli så skönt att ha semester. Vi har bokat flyg och hotell. Håller på att kolla på bilar. Vi landar i Miami så det är en bit att åka upp till Orlando. Sist fick vi en Dodge Charger, skulle egentligen haft en mindre bil men vinderutetorkarna fungerade inte så vi fick byta :) Skulle gärna ha en Dodge själv,  jättefin bil. Jag ska lägga ut bild på hotellet så får ni se var vi ska bo. Det är ett enkelt hotell och väldigt billigt. Det finns ju så mycket hotell i Orlando och det är lågsäsong nu. Bra att åka vid den här tiden, inte så mycket folk. När jag bodde i Kalifornien och vi var på Disneyland på sommaren kunde man få stå i kö flera timmar för en attraktion. Vi har ju varit på dom flesta parkerna. Fast Wet and wild ska vi gå på igen. hur kul som helst med en massa vattenrutchbanor i megaformat. Vi har inte varit på Disney Animal Kingdom heller. Det finns massor att göra. Shoppa såklart och bada och ÄTA en massa god mat.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards