Alla inlägg den 17 september 2009

Av Gabriella Blom - 17 september 2009 18:59

Filmade idag när jag hämtade Karat i hagen. Herregud vad jag låter konstig Tyst Karat är så söt han gnäggar när jag kommer och vill gärna ha en puss. Ja jag vet, en del tycker inte man ska pussa på hästar, men jag pussar och kramar och pratar med mina hästar. Det fungerar alldeles utmärkt.  Red i paddocken idag som planerat. Karat skötte sig bra. Lite jobbigare i vänster varv, men det kommer väl att ta ett tag innan han är lika stark där. Masserade honom efteråt. Imorgon ska jag åka till Linda och rida Johan. Hon berättade att dom ska visa hingsten i Oktober. Frågade om jag ville följa med. Det vore jättekul, men jag vet inte om jag kan. Han visas för hand som 3-åring och sedan gör dom rid och körprov när dom är 5 år. Det hade ju varit superroligt att se alla fina frieserhästar. Men men vi får se.

Av Gabriella Blom - 17 september 2009 09:03

    

Av Gabriella Blom - 17 september 2009 08:53

Oj vilken pigg häst jag hade igår :D Han har ju knappt gjort något sedan i fredags. Saker som vi brukar passera oberört var FARLIGA . Inte för att han gör så mycket. Hoppar till lite och frustar :) Han gick i så himla bra form även i traven. Hade riktigt tryck i bakkärran och halsen börjar bli så maffig. Det har verkligen gått framåt. Idag ska vi arbeta i paddocken har jag bestämt.Ett par dagar i veckan tycker jag är lagom i det här läget. Han jobbar ju bra i skogen också där kan vi öva övergångar och skänkelvikning mm. Köpte en stor påse chips igår och dip. Satt framför tvn hela kvällen. Idol och Kändisdjungeln. Ikväll börjar Superstars. Det såg jag när jag var liten, tyckte det var jättebra. Ska åka ut till Myre och ha lektioner också. Det är fint väder, men börjar bli kallt.Tur att jag hade fleecejacka i bilen igår när jag åkte till stallet.  Kollade temperaturen i Miami + 31 grader, det låter mycket trevligare Skrattande

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards