Alla inlägg den 11 september 2009

Av Gabriella Blom - 11 september 2009 21:10

Av Gabriella Blom - 11 september 2009 20:45

Skrattande Sitter i soffan och proppar i mig chips. Tack snälla Camilla för instruktionerna hur jag ska lägga in film. Tur det finns datakunniga personer. Tack Romanique också. Vi får se om jag får till det, annars får du komma och hjälpa mig. Lisa gick igenom Karat imorse. Det känns som om jag börjar bli rätt bra på att känna vart problemen sitter :) Det stämde till punkt och pricka. (Konstigt talesätt )

Han såg mycket bättre ut i vänster varv när jag longerade idag. Tror dom senaste dagarnas ridning har gett resultat. Han är mindre musklad på vänster sidan. Han behöver massage- Lisa visade mig vart jag skulle massera. Dessutom satt han fast SI-leden, mest höger sida. Kan bero på att han stod på transporten och hade ont. Annars tyckte hon han var den trevligaste häst jag haft :D Hon har inte träffat alla, men han är en pärla.

Nu ska han få vila lördag och skritta söndag. Sen kör vi på med att bygga muskler.

Red Arlequin först i skogen och en lite stund i paddocken. Förut har han petat ut höger bogen. Nu blir han lite krokig och petar ut rumpan till höger. Jobbade med att få honom rak. Jobbade enkla byten och skänkelvikning. Först ville han bara gå som en banan åt vänster. Jag petade på rumpan lite och då gick han hur fint och rakt som helst.

Kicki kommer och hämtar honom på söndag, så jag hinner rida imorgon också. Vilken himla tur jag har.

Igår var jag ut till Myre och tränade Antonia som har en jättefin 20-årig kallblods vallack och Lisa som har ett varmblod som heter Early. Red Early först och han kändes så mycket bättre än första gången jag satt på honom. Han har en fantastisk trav som många dressyrryttare nog skulle bli väldigt avundsjuka på.Med mer träning och muskler kommer han att bli superfin. Efter det stressade jag hem. Vi skulle nämligen gå på bio "GE Force". Marsvin som hemliga agenter. Världens action och jätterolig.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards