Alla inlägg den 9 september 2009

Av Gabriella Blom - 9 september 2009 20:30

Ledig idag. Ja det stämmer och aldrig tråkigt. Det stämmer också. Helt slut Flört Skulle ju få hjälp idag. Åkte till Linda, men deras hund blev dålig så hon fick åka till veterinären. Jag red Miramis, den 3-åriga hingsten först. Han är så himla cool. Han tyckte det var lite läbbigt att gå in genom den smala dörren till ridhuset. Efter lite funderande gick det galant. Han är inte riden där så mycket och det var länge sedan.  Han är så mjuk och fin att rida. lyssnar bra på hand och skänkel. Galopperade lite, men det tyckte han var lite jobbigt inomhus. han kommer att få fina gångarter. Linda värmde upp Hamilton , men sen måste hon hämta Buster. Alltså fick jag en till häst att rida Skrattande

Han var stel efter att ha stått ute i regnet. Det tog ett tag att få honom mjuk. Linda har sagt att han haft svårt för travökningarna, så jag jobbade lite på det. Med lite övertalning började han trycka på mer och vi fick till några fina ökningar. Han blir lite sur på mig, testar litegrann. Fast det gör inte mig något. Han tycker nog att jag är en jobbig kärring. Hann slänga i mig en kaffe och macka. Sen skulle jag iväg till Alnö. Hade inte så jättemycket tid på mig. Hade lovat syrran att vi skulle träffas efter kl 4. Gjorde klart stallet och bar ut vatten i hagarna.Sen tog jag in karat. red ca 30 min i paddocken. på slutet var han hur fin som helst : D Vilken dröm. om han känns så här fin nu, hur kommer han att bli när han är musklad. Han är stelare i v varv så det ska bli skönt att Lisa tittar på honom på fredag. Han blir finare i kroppen för varje dag. Imorgon ska vi filma.

Av Gabriella Blom - 9 september 2009 08:50

   Ledig. Gud så skönt. Fast jag har ju alltid miljoner saker att göra. Å andra sidan har jag ju aldrig tråkigt heller Skrattande-

Vi åker till USA den 21 oktober. Lite över en månad kvar. Pratade med Linda igår och vi bestämde att jag ska komma ut och rida hingsten nu på morgonen. Sen följer hon med mig till Alnön. Ska försöka filma lite idag, verkar bli bra väder. Skulle egentligen rida Johan, men han har ont i ett ben och behöver vila. Jag kände ju att han inte var som vanligt när jag tränade för Gunilla. Han brukar inte krångla och dessutom har han varit så fin nu på slutet. Vi hoppas att det bara är en överansträngning. Har fått bilder på en 3 årig vallack från Polen, är helt såld. Precis min typ av häst. Måste nog gå och köpa en Triss lott. Tänkte vinna 100 000 kr i månaden i 25 år. Tänk vad mycket roligt man skulle kunna ha Skrattande. (och vad många hästar man skulle kunna köpa ;)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards