Alla inlägg den 5 september 2009

Av Gabriella Blom - 5 september 2009 20:03

Här är en bild på Arlequin innan han flyttade till Sverige. Tror han var hingst där :D

Av Gabriella Blom - 5 september 2009 19:48

Klev upp halv 7 för att åka till stallet. Arlequin kom på besök igen igår så hästarna har fått stå inne i natt. Gav dom mat och lade om Arlequins sår. Det sitter på karleden och har varit svårläkt. Dom var in på återbesk på kliniken och det har läkt superbra nu. Pga leran måste han ha bandage, men jag kan rida honom ändå.Han fick stå inne medan jag gjorde iordning och gav mig ut på Karat. Jag satt upp och skrittade iväg på lång tygel. Lite små trött sådär på morgonen. Då hoppar en av stallkatterna iväg framför Karat och han blir JÄTTERÄDD. Tvär vänder så jag som inte alls är beredd hamnar på sniskan . Det tycker han känns läbbigt så då börjar han bocka. Jag hänger på höger sida. Har ett stadigt tag i sadeln men kan inte komma upp igen. Beslutar mig för att släppa taget. Yipii tänker Karat och galopperar ett varv runt travbanan. När han kommer tillbaks så stannar jag honom och hoppar upp igen. Nu är jag beredd kan jag säga :) Gjorde inte illa mig bara ett blåmärke på knät.Han var rätt pigg idag,  säkert för att han sovit inne och att det var lite kyligt. Jag red i paddocken på Alnö Ridklubb. Munnen känns jättebra nu. Han var superfin i skritt , sticker inte alls ut höger bog lika mycket. Traven var lite sämre ibörjan, jag red åttvolter och övergångar så efter ett tag gick han riktigt bra. Galopperade ett varv i båda galopperna. Han var så duktig tog höger galopp på en gång :D Sen var vi nöjda. Tog ut hästarna och mockade. Det blir ju lite mer jobb när dom står inne, men jag tror det blir skönt för Karat. Har jobbat hela dagen och ska jobba imorgon oxå. Tänkte rida båda hästarna efter jobbet imorgon.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards