Alla inlägg under juni 2009

Av Gabriella Blom - 15 juni 2009 09:32

Här kommer fler bilder från Spanien. Blir väldigt sugen på att åka dit = ) Nu ska jag iväg och rida.

Av Gabriella Blom - 14 juni 2009 09:46

Vi var ut på Lörudden och åt middag igår. Jag åt en himmelsk fiskgryta med lax, havsaborre, musslor mm.Tyvärr var det ju grått väder, men jag hade kameran med. Lyckades få några bra bilder. I morse åt jag hälsofil m keso, speltbröd m skivat ägg och kaviar. Lite bättre än 2 rostade mackor med ost. Hade gärna gått en promenad men det regnar :(  Hoppas det går över för efter jobbet hade jag tänkt åka och rida. Annars får jag väl vara i ridhuset, men jag känner att jag behöver luft efter en helg i BirstaCity. Lite sol skulle inte heller vara helt fel.

Av Gabriella Blom - 12 juni 2009 21:59

Är trött och orkar ingenting. Nu när jag ätit vegetariskt så måste jag ju tänka på att få i mig protein. Fast det blir inte mycket. Bönor är inte riktigt min grej. Oftast blir det bara osten på frukostmackorna som innehåller protein. Det är underligt för  jag är faktiskt utbildad friskvårdskonsulent. Vet precis vad man ska äta och inte äta. Senaste veckorna har jag slarvat väldigt. Finns det ingen mat blir det mackor eller mackor eller mackor eller möjligtvis en kaka. Man blir ju inte precis yngre och kroppen orkar inte köra på 100 % om den inte får något bränsle.Nu ska jag börja äta  kyckling och fisk och massor med frukt och grönsaker. Nötter är ju väldigt bra och gott =) Ska jag orka rida så måste jag skärpa till mig. Oftast äter jag alldeles för lite vilket gör att ämnesomsättningen och magen slutar fungera. Idag har jag inte varit till stallet, men imorgon efter jobbet ska jag åka dit. jobbar i helgen och på måndag ska vi till torpet och städa. Det är ju så himla kallt, men vi ska väl flytta upp till midsommar.

Av Gabriella Blom - 11 juni 2009 19:43

Jag skrev till Josephine och bad om ursäkt för att jag använt hennes bild.

Fick ett jättetrevligt brev med fler jättefina fotografier = ) " Thank you Josephine for the beautiful photographs." Både på hästarna och hennes katter. Roligt med trevliga människor.Imorse var jag ute i skogen och red Johan. Har hittat en jättebra klätterstig. Han tycker det är väldigt jobbigt. Bokade med vet imorse för tandraspning på Johan. Hoppas dom har varit där idag eller kommer imorgon. Red på hackamore idag. Det funkar ju i skogen, men inget att rida dressyr med. I morgon är det skolavslutning, det betyder att jag får sovmorgon nu. Gud vad härligt. Jag börjar ju aldrig före halv tio oftast senare. Tror att det är vädret. Känner mig så trött i kroppen och seg. Jag behöver sol och värme.

Av Gabriella Blom - 10 juni 2009 21:08

Fick en kommentar från Spanien att bilden på den vackra andalusiern med den långa manen är skyddad. Tar bort den. (Lägger in bild på min underbara vän johan k istället) Andalusiern och en massa andra vackra hästar kan ses på hemsidan som jag länkat till, där det står Spanish horses. Jag trodde inte att man kunde kopiera skyddade bilder, men tydligen så går det ibland.Får försöka ta egna bilder istället och använda :) Jag träffar ju så mycket fina hästar när jag är ute och åker =)

Av Gabriella Blom - 10 juni 2009 07:43

Den som säger till mig att svensk sommar är bäst ..... jag har ju bott i Californien. Där är det vääääldigt bra klimat. Idag är det 6,9 grader. Rena vintern. Egentligen skule man kunna ta på sig vinterjacka. Fast det känns ju inte alls kul. Måste i allafall sätta på mig varm kofta på jobbet. Annars kommer jag att frysa. Igår var jag iväg med Linda och Hamilton ut till Björkbacke Gård. Det var träning för Sigrid Bergåkra. Jag fick vakta deras nya lilla vovve, Alva =) Tala om lättsam hund. hon är ju så pytteliten att ingen ens ser att man har henne i famnen. Säger ingenting alls utan bara ligger still. Det gick jättebra för Linda att träna. Hon har verkligen utvecklats som ryttare med Hamilton. Sigrid berättade att det kommer att komma en väldigt bra tränare till henne. Linda tingade två platser till oss. Mer info kommer senare. Jag kan bara säga att det är någonting speciellt = )

Nu måste bara Johans tänder fixas så jag kan rida ordentligt. Får se om jag orkar åka ut och rida efter jobbet idag. har ett hackamore så jag kan rida ut en sväng i skogen i allafall. Fast det ser ut att bli regn. Suck !!!


Av Gabriella Blom - 8 juni 2009 18:54

Idag har jag ridit både Hamilton och  Johan i tältet. Ingen vidare luft därinne. Var rätt svettig när jag var klar. Linda skulle egentligen träna för Gunilla, men hon hade nackspärr igår så hon frågade om jag ville. Självklart ställer man upp =) Alltid roligt att träna.Fick rida lite skänkelvikningtar och förvänd galopp. Han har blivit lite kortare i formen, men behöver rätt mycket stöd. Det gick jättebra i vänster varv också fast han blir snabbt trött. På slutet skulle jag göra några byten. I vänster protesterade han lite när jag skulle fatta galopp, men bytet blev bra. Höger är han lite sen bak. Fast han blev inte stressad utan fortsatte att galoppera lugnt. Då bryter jag av till skritt och klappar och berömmer. han har dåliga erfarenheter sedan tidigare så det är viktigt att han tycker det är roligt. Johan har känts lite annorlunda dom sista gångerna. idag bytte jag tillbaks till hans gamla bett men det blev inte bättre. Red i Jaguaren , men den låg inte alls bra, för smal och för svängd. När jag kom tillbaks till stallet kollade jag tänderna på honom. Förstår inte varför jag inte tänkt på det tidigare. Han behöver deffinitivt gå till tandläkaren. Jättevass i munnen :(

När jag kom hem hade jag fått min film som jag beställt från England. Tala om snabb service. Beställde den i torsdags.Nu ska jag sätta mig i soffan och förkovra mig. Jättespännande.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards