Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Gabriella Blom - 1 juni 2009 07:20

Fick sovmorgon :) Åkte ut till Plantagen och handlade lite fina kuddar till vardagsrummet och en blomma till mamma. Sen gav vi oss iväg till Bängling. Där bjöds det smörgåstårta och äppelpaj. Mums.Promenerade upp till torpet och hämtade sommarkläder. På väg dit gick jag in i stallet. Andrea ska flytta dit Mitty snart så jag tänkte städa. Deras hund Nisse följde med mig och när jag öppnade ena boxdörren så började han skälla.Tänkte först inte på det, men sen kom jag på att det måste vara något i boxen. Andrea hittade en död jätteråtta förra våren. En levande kanske??? Smög in och jag sg något som rörde sig i ett hörn. Surprise !!! Där låg 4 jättesöta små kattungar. Två var svartvita och två gråvita. Vilket lugnt och skönt ställe att bo på = ) Det var ju ett fantastiskt väder igår. Önskar att det kunde vara varmt varje dag. Älskar värme och sol. Satt ute på balkongen och åt middag. Härligt. På kvällen åkte jag till Linda. Dom var i ånge så jag gav hästarna hö och fyllde på vatten. Red Hamilton i deras paddock. Han var riktigt pigg. Vilken skillnad det har blivit på honom. Nu bär han sig riktigt bra t o m i vänster varv. Han var överlag bra i munnen. Blev liten aning stark när han var som piggast.Kräver mer av honom nu så det blir nog lite jobbigt. Det som slog mig var att det var första gången han inte kändes vinglig i uppvärmningen. Idag ska Gunilla P rida honom, det ska bli roligt att höra vad hon tycker. Sen stack jag ut en sväng i skogen med Johan. Provade Isabell Werth sadeln, den kändes riktigt bra. Måste bara fixa ett x-vid koppjärn. Ska rida i ridhuset idag så får vi se hur det känns. Härligt att vara ute kl 9 på kvällen och det är varmt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards