Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Gabriella Blom - 31 mars 2010 07:43

 Fy vilket tråkigt väder. Ska det inte bli vår snart ????? Måndag var jag ledig. Skjutsade Anna till Wille och for sedan ut till Rafa. Red ut till en liten väg med snö så att jag kunde trava. Hon var pigg som vanligt   . Blev lite hängig på hackamoret, men det är ju rätt vanligt. Har väl aldrig mött så mycket konstiga saker efter vägen. Någon började såg alldeles när vi gick förbi, tant som vädrade dukar utanför sin dörr inget av dom brydde sig Rafa om. Vid ett företag en bit ifrån stallet lastade en truck ut saker från en lastbil och en traktor drog skopan över asfalten så det hördes över hela Alnön. Det tyckte Rafa var riktigt läbbigt. Hon stannade och frustade, men inga tendenser till att sticka eller så. Hon var verkligen jätteduktig. Jag har fått en del svar på annonsen nu, både telefon och mail. Känner att jag verkligen är trött på att sälja häst. Får dom mest konstiga frågor och kommentarer. Vad är det med folk. Dom ska ha en Grand Prix häst med gångarter för inga pengar alls. Vakna upp !!!   .

Igår hade jag fullt upp. Först tränade jag för Gunilla med Wille. Han var väldigt pigg och okoncentrerad. Jag tror att han var mör i kroppen efter ridtur i skogen och flytten. Han var inte alls lika samarbetsvillig som vanligt. Så är det med hästar (och även människor) man kan inte vara på topp jämt. Gick tillbaka med Wille till stallet och hämtade Takida. Gunilla ville se honom. Han var ljuvlig som vanligt. Gunilla tyckte att han var jättefin   . På kvällen åkte jag och red Rafa. Red några varv runt banan och sedan i paddocken. Hon är den häst som det fungerat bäst att rida på hackamore. Hon är mjuk och följsam. Det enda är att hon blir lite stark och hängig i handen.. Det gick t o m att galoppera i paddocken. Äntligen.  Jag är rätt mör i kroppen idag efter 3 hästar igår. Idag jobbar jag hela dagen så Rafa får vila. På torsdag blir det hoppning med Wille. Skoj   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards