Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Gabriella Blom - 4 mars 2010 19:05

Började dagen med att sitta vid datorn. Vilket inte är speciellt ovanligt. Satte ut några annonser på Polska hästar. Kollade en snabbis på lediga jobb oxå. Vet inte när jag måste sluta, men skulle gärna vilja hitta något nytt snabbt. Pratade med Linda om programridningsträningen på lördag. Hon bönade och bad att jag skulle rida Johan. Jag är inte så svårövertalad   . Anmälningstiden är ute, men hon pratade med Gun och det skulle gå bra. jag ville rida LB2 men det gick inte. Hon skrev upp mig på LB3. Usch gillar inte det programmet alls. Ringde idag och frågade om jag kunde rida LB1 istället. Kort bana lättare för mig   och trots att personen jag talade med tyckte jag var en total idiot så gick det bra till slut. Jag är så glad att mina hästvänner som jag umgås med är glada och trevliga människor. En del hästfolk är inte alls trevliga. Ja ja nu ska vi inte bry oss om sånna. Jag åkte i allafall ut och red johan imorse. Var till Alnö o hämtade min sadel först. Den låg ok. Alla sadlar har en förmåga att haka upp sig fram på Johan. Han är ju rätt bred över ryggen   . Jag satt i allafall bra i min sadel. Kunde faktiskt sitta ner i traven. Vilket framsteg. Fast det gäller att inte trava på för fort. Han var lite stel i h sidan, men kändes fin mot slutet. Det ska nog gå bra på lördag.  Det är ju bara en träning. Sedan åkte jag o hämtade Anna och vi åkte till Alnö. Vi red ut en sväng i det strålande solskenet   . Anna red Rafa och jag Wille. Det gick jättebra. tränade lite på att rygga med Wille. Han förstår inte riktigt vad jag vill. Det kan bli lite alla möjliga övningar. Får träna mer imorgon då vi ska till ridhuset. Jag ska ju rida LA1 vilket innebär ryggning m 6 steg. Hmm vi får se hur det går. Skänkelvikn och den förvända galoppen tror jag inte blir några problem.  Det har varit så roligt att rida två så fina hästar idag   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards