Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Gabriella Blom - 26 mars 2010 08:00

  

Av Gabriella Blom - 26 mars 2010 07:33

Började dagen med att åka ut till Bilprovningen i Timrå. Inte det enklaste att ta sig dit. Fick tips att åka gamla vägen eftersom det var en del olyckor på E4. Tror alla åkte gamla vägen. Hade bl a 2 ambulanser före mig. Jag körde i ca 10 mk/tim.  Kom lite sent, men besiktningen gick bra   . Åkte hem och bytte om och sedan till Linda. Red Takida i ridhuset. Han börjar orka mer och travar på riktigt bra nu. Är lite stel i sidorna dock. Han drog släde i helgen och då böjjer man ju inte på sig sådär jättemycket. Nu ska jag försöka få tid att rida honom några dagar i veckan. Han är helt underbar. Hjälpte Linda att skriva till Tyskland och fråga när hingstprovet är. Dom har inte fått någon information härifrån. Tycker att Frieserhästsällskapet borde kunna informera om det. Det är ju roligt när en svensk hingst har chans att bli godkänd. Fikade en sanbbis hos Linda. Åkte hem och hämtade täckbyxor. Snöade ju nämligen   . Hämtade Anna och for iväg till Alnön. När jag skulle tränsa Rafa så märkte jag att hon var skorvig vid mungipan. Inte i utan några cm ovanför. Hmm. Vet inte om hon gjort sig illa eller om det är av bettet. Fast hon har ju inte haft det på dom 2 månader hon stått här. Vi red först iväg en sväng på vägen. Skrittade mest. Vid ett hus blev Rafa rädd och studsade ner i diket. Inte bra. En del diken är jättedjupa under snön. Nu gick det bra i allafall. Tack och lov. Hon kändes rätt stel och ovillig. Inte likt henne alls. Troligtvis lite träningsvärk efter i tisdags.  På hemvägen kändes hon mycket finare. Slappnade av och arbetade i rätt form. Travade i paddocken när vi kom tillbaks. Red en massa övergångar. Hon var sig inte lik ,slängde upp huvudet i övergångarna, hon som brukar göra så fina övergångar. När jag ridit klart kollade jag mungipan igen och hon hade ett litet sår   . Får rida på hackamore när jag rider ut och se om jag ska byta bett. Tror inte att det beror på bettet, men det är ju bara bra att växla bett ibland. Efter ridningen åkte vi ut till Coop i Birsta och fikade supergoda muffins   . Idag ska jag på möte med facket kl 9 sedan stallet och jobba 13-20. Fullspäckad dag igen. Här kommer en bild på Takida hösten 2009. Vad liten han var då. Ska ta nya kort så får ni se. Oj vad han har växt.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards