Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Gabriella Blom - 17 mars 2010 19:52

Jag har ätit hela dagen känns det som. Var till stallet med Anna på fm. Rafa fick vila, men Anna red bort till paddocken. jag promenerade med i det strålande solskenet   . Hjälpte Anna lite med ridningen. Wille var aningen laddad.   Fast det gick riktigt bra. Jag bad Anna höjja handen en aning för att nosen skulle komma fram och det gick riktigt bra   . Fast det är svårt när han spänner sig och helst vill springa i full fart. på vägen hem skrittade han så lugnt på lång tygel. Helt otroligt vilken skillnad det har blivit. Han är så fin   . Veterinären kom och gav Wille vaccination mot botulism så imorgon får han vila. Jag ska rida Rafa en sväng. Fast underlaget är ju så dåligt att jag inte riktigt vet vart. Får väl styra runt i paddocken och kanske trava lite på banan. Rafa börjar förstå sidförande skänkel nu , i allafall för vänster. Det skulle vara så bra att stå vid ett ridhus just nu. Galoppen behöver ju också stärkas. vi får se vad som händer.

Efter Alnön åt Jag och Anna varsin korv på Statoil. Sen åkte vi till Linda. Takida har bandage på h bak. Han har mugg och troligtvis har Johan trampat honom. jag och Anna red ut en sväng, fast det var lika illa i skogen vid Färsta. Takida var riktigt laddad idag   . Vi red runt i paddocken en stund när vi kom hem. Provade att trava lite, men tyckte han kändes oren så det fick bli skritt. Han är inte halt enligt veterinären, men det stramar säkert. Takida hade väckt stor uppståndelse på ATG kliniken. Alla ville titta på honom. Självklart ,det kan inte vara ofta dom får dit världens vackraste svarta hingst   . Ja efter ridningen blev det kaffe och macka inne hos Linda. Sedan åkte jag hem och bytte om och ut till Birsta med J och syrran. Där blev det muffins o chai te på Waynes. Nu har jag precis ätit köttfärsbiffar m fetaost och potatis. Gud vad mätt jag är. Och Trööööött. Blir nog en tidig kväll.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards