Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Gabriella Blom - 6 mars 2010 14:35

Ja då har man klarat av att komma ihåg 2 dressyrprogram idag. Kanske inte är så senil som jag trodde   . Wille klev på transporten direkt. Han har blivit så duktig. vi hade box till honom på Färsta så han fick stå där och vänta medan jag red Johan. johan var fin idag, dock något hög form i galoppen. Linda hade tränat med kandar igår så det kan ju bero på det. Annars tyckte jag att jag satt riktigt bra. Tyvärr gled sadeln fram när jag skulle rida programmet och han blev lite seg. Fast jag är jättenöjd. Vi hade inga direkta missar utan det var väl formen i galoppen om kunnat vara bättre. Jag fick 56 %. Lite låga poäng, men det kan ju vara så ibland. Fick ännu mindre med Wille 52 %. Tror många domare har svårt att dömma andra raser än dom traditionella. Rörelsemönstret skiljer sig ju rejält mellan halvblod och frieser och andalusier. Sen är ju tycke och smak olika. Wille skötte sig superbra :D jag red ju LA 1 så det krävs ju lite mer. Det är mycket jobb kvar innan det blir perfekt. Fast det är ju bara roligt. Han var så lugn och brydde sig inte om publiken eller att dom smällde i dörrar. Jag red i allafall dom klart vackraste hästarna idag. Det var en njutning att få rida dom. Jag är verkligen lyckligt lottad  . Nu ska jag lägga mig i badet.Sedan blir det en lugn lördagkväll. Är helt slut.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards