Alla inlägg under december 2009

Av Gabriella Blom - 4 december 2009 20:44

Igår hade jag 55 besökare    Kul.

Red ut i skogen imorse. Llegado skötte sig bra. På em åkte jag och Anna till Härnösand och hämtade hennes transport. jag får låna den medans jag har Llegado hos mig.  Superbra. Ska lösa abbonemang på Färsta så kan jag rida där . Det blir alltså träning mån fm   Imorgon får han vila men på söndag ska vi ut igen. Hoppas snön ligger kvar. Jobbar hela helgen.

Av Gabriella Blom - 4 december 2009 07:24

Igår kväll var jag o Llegado ute på travbanan. Inte mycket bättre underlag där   . Skrittade mest, trav korta bitar. Han var lugn och snäll. Ska iväg nu på morgonen då blir det en längre tur i skogen. Ska ev träna för Gunilla på måndag. Det blir jättekul. Vi börjar ju komma på varandra nu Llegado och jag. Här kommer fler bilder   

      

Av Gabriella Blom - 3 december 2009 07:45

Igår morse kom Anna och Llegados medryttare Olivia. Olivia hade med sig kameran och tog fina bilder :) Jag har lagt in några här nedanför. Fler kommer. Det var riktigt dåligt underlag, hårt knöligt och isigt. Llegado var ändå mjuk och fin fast det är svårt när man bara kan rida korta bitar och sen måste man rida runt en vattenpöl eller vända. Han var riktigt laddad :D Red ner på en äng för att se om det var bättre underlag där. Då blev det verkligen fart. Han är så snabb och drar iväg i full fart. Blir lite orolig att vi ska halka omkull.Gillar bilden när han står på bakbenen :)  manen åt alla håll.

 Fick jobba idag eftersom en av mina arbetskamrater är sjuk. Ikväll ska jag försöka trava runt banan vid stallet. Se om det går att göra av med lite energi. Vill ha en massa snö nu. Det är såå trist med all is.

Av Gabriella Blom - 1 december 2009 19:29

Idag var Llegado riktigt på hugget    trampade och pep och ruskade på huvudet. När vi kom upp mot ridhuset gnäggade han och fick svar  . Gissa om hingsten kom fram, kan det ha varit en tjej måntro. Red upp förbi ridhuset till vändplanen. Travade och flyttade honom lite för skänkeln. Traven känns superfin nu. Red ut i skogen , det var jättemysigt under träden alldeles grönt av mossa. Tänkte försöka rida runt så jag kom tillbaks ut på vägen, men det var jätteblött. Genade över kalhygget och kom tillbaks på stigen. Travade ner efter vägen och vände sen för lite galopp. Han blir lite trött när jag vill att han ska galoppera rakt. Så jag tar bara korta bitar i taget. Han vill gärna böja rumpan till höger o har jobbigare m v galopp. Men Rom byggdes inte på en dag. Vi tränar vidare. Han var lika pigg på vägen hem. Ska bli roligt att se hur han känns imorgon. Ska rida i paddocken. Har blivit utlovad en fotograf   . Så om allt går vägen blir det lite nya bilder på mig o Llegado framöver.

Av Gabriella Blom - 1 december 2009 07:39

Lyckades gräva fram julkartongerna i källaren. Nu lyser adventsljusstakarna i fönstren :) Pratade med Linda igår, Karat har blivit sämre. Verkar inte vara fång ändå. Vet har tagit en massa prover, hoppas dom hittar vad det är för fel. Lilla gubben. Jag hoppas att han blir bra.

 På söndag kväll red jag runt travbanan m Llegado. Jag hade pannlampa och det var lite snö så det var inte så mörkt. Llegado tyckte i allafall det mesta var lite småläbbigt. Tittade och studsade och hade svårt för att koppla av :) han fick i allafall röra på sig. Igår fick han vila. Det spöregnade på morgonen och sen hade jag fullt upp.Var till vetkliniken m Mimmi Hon har sår på huvudet som kliar. verkar vara allergi. Nu har hon strut på huvudet och så ska jag byta ut maten så får vi se. Var faktiskt och bytte bil :D Hade sett en lite ljusblå Atoz ute på Alnön. Jag hade en sån innan Forden. trivdes jättebra med den. Lätt att parkera, drar lite bensin och funkar faktiskt bra på vintern. Den är så liten att man kör mellan spåren :) Kommer att sakna utrymmet i Forden, men nu kan jag ju skjutsa sonens kompisar också. Det var lite svårt med 2 säten. Har tvättstuga nu på morgonen, sen ska jag åka och rida. Det blir en långtur i skogen. Hoppas på fint väder idag.

  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards