Alla inlägg den 29 december 2009

Av Gabriella Blom - 29 december 2009 19:57

I denna hemska kyla åkte vi iväg till ridhuset. Jag har köpt en sadel och den kom idag   . En Morris and Nolan med buffelskinn. Den passade bra på Llegado och jag satt jättebra i den. Fast det tar ett tag att sitta in sig i ny sadel.Jag har alltid haft egen dressyrsadel förut som jag tagit med då jag ska rida någon häst. Jag har haft en County, gillar dom engelska sadlarna. Bra kvalitet. Gunilla tyckte att Llegado såg mycket rundare ut och att traven var avsevärt bättre. Tänk att det kan hända så mycket på bara några veckor. Han var så lugn och avslappnad. Formen bättre och galoppen var super. Ska

öva på övergångar och skänkelvikning. Vi ska också träna på mindre volter vilket han tycker är himla jobbigt. Skolorna däremot går som en dans. Vilken underbar häst. Längtar till nästa träning. Fast nu ska vi fokusera på banhoppningen på söndag. Vilket äventyr

Av Gabriella Blom - 29 december 2009 10:00

Igår hände någonting jättetrist   . Funderar på att aldrig ha med människor att göra. Kanske flytta ut i skogen med en massa hästar. Djur är ju alltid glada och tacksamma om man sköter om dom och älskar dom. Människor är opålitliga   . Nog om det. Jag har fler riktigt bra vänner som alltid ställer upp, vilket jag är tacksam för . Puss på er   . Jag är ledig och solen skiner. Härligt. Min syster ska strax komma och fika. Måste åka till veterinären och köpa kattmat oxå. Llegado var jättefin igår. Vi var ute på en tur i snön på morgonen. Han har blivit  mycket lugnare. I eftermiddag ska vi träna för Gunilla. Rapport kommer senare. Nu kom min syster så nu blir det fika.  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards