Alla inlägg den 20 december 2009

Av Gabriella Blom - 20 december 2009 21:08

 Klev upp tidigt för att hinna rida. Det var varmt bara minus 2. Llegado var väldigt lugn när jag red iväg. Trots att det blåste lite. Fast det var lugnet före stormen kan man säga   . Red ut i skogen vädret blev värre och värre. Ju mer det blåste och snöade ju piggare blev Llegado. När vi vände hemmåt blev det både skolgalopp, piaff och en hel del springa åt sidan. Han var verkligen på hugget. Fast det här vädret är ju inte riktigt vad han är van vid från Spanien. Skulle själv föredra det spanska vädret just nu. När jag skulle åka hem hittade jag inte bilnyckeln. jag hade lagt den i innerfickan med mobilen. Mobilen var kvar, men ingen nyckel. Ok var börjar man leta. Hade jag tappat den ute var det ju kört, det snöade ju som bara den. Letade i stallet och boxen och sedan i höboden. Min turdag, hittade nyckeln bland höet i halvmörkret. Gissa om jag blev glad   . Hem och bytte om för att åka ner på stan en snabbis. hade några julklappar kvar. Sen jobbade jag 14-20. Det var egentligen min lediga dag, men han som skulle jobba var sjuk. missade ju hela förra helgen när jag låg i flunsan. Jag är fortfarande dödstrött. Skulle kunna sova hela tiden. Hoppas det går över snart. Juldagarna ska jag vila ut ordentligt. Imorgon blir det en tidig ridtur, börjar jobba kl 11. Önskar att man låg på en strand i Florida istället. Vore inte helt fel att bo där på vintern.   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards