Alla inlägg den 14 december 2009

Av Gabriella Blom - 14 december 2009 16:20

  

Av Gabriella Blom - 14 december 2009 15:43

Gud vad skönt att febern har gått ner. Nu känner jag mig nästan som människa igen   Eftersom Llegado helst ska ridas varje dag så hade Anna ordnat att en kompis skulle rida honom i lördags. Tyvärr gick det inte så bra. Han blev rädd och hon ramlade av. Jättekul tyckte Llegado och sprang full fart hem genom skogen. med följd att en sko och två stigläder med tillhörande stigbyglar försvann någonstans efter vägen. Igår tog jag mig till stallet (fy på mig) och kollade upp honom.Han haltade lite på v fram men var inte varm eller svullen. Det är ju hårt och knöligt så jag förstår att det gör ont. Annars verkade han ok. Det var lite halvskumt att köra bil igår. Jag såg väldigt dåligt ( ja jag hade faktiskt linserna på mig ). Insåg efter en stund att det nog berodde på att jag inte orkade hålla ögonen riktigt öppna   . Ha ha. Men jag körde väääldigt sakta. Det var mysigt att få gosa med Llegado i allafall. Febern steg dock på kvällen 38,5, kanske inte var så bra att åka ut.

Hade pratat med Martin om att kolla tänderna på Llegado så jag ringde honom. Han hade en lucka och kunde komma på fm. Han var dessutom så snäll att han slog på Willes sko oxå. Ibland har man flyt   .

Det såg inte så bra ut i Willes mun, typ jättevass. Dessutom har han en vargtand. Väntar med den tills efter helgerna. Imorgon ska Wille och jag vila    sen på onsdag åker vi in till ridhuset. Då kan vi se så att han inte är halt och jag kan rida igenom honom ordentligt. Det jag orkar i allafall. Just nu blir jag svettig bara av att skriva på datorn. Kunde knappt ta mig ur bilen heller, gjorde jätteont i ryggen. Elände.  Nu ska jag vila ordentligt tills det är dags att rida igen.

Det var visst hopptävling den 5 januari sa Anna. Det är ju snart  . Måste hinna träna.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards