Alla inlägg den 18 december 2009

Av Gabriella Blom - 18 december 2009 21:01

I förrgår red jag ut på Llegado. Det var som att sitta på en superturbo. Han ville springa fort, men det gick bra. Har jobbat nu 3 dagar och det känns. Vill bara sova. Igår longerade jag Llegado, det syns tydligt att han är stelare i v varv.  Nu var ju underlaget inte det bästa. Höll till på gården eftersom det är så knöligt i paddocken. idag var det -20 när jag kom till stallet. Jag hade på mig dom varmaste kläderna jag kunde hitta. Red i paddocken och det gjorde att jag höll värmen bra. Mycket övergångar och lite skänkelvikning. Fortsatte att försöka få honom att slappna av och sträcka på halsen. han vill fortfarande rycka i tygeln, men mot slutet gick det bättre. Då kunde han både skritta och trava i låg lite längre form utan att dra tygeln ur handen på mig   . Verkligen ett framsteg.

Jag har ju berättat att Karat fått fång hos nya ägaren. Det är så illa att dom inte tror att han ska bli frisk. Jag grät när jag hörde det. Tänk om jag inte sålt honom. Då hade han varit frisk nu och sluppit allt lidande.   Dessutom hade han säkert varit jättefin att rida. Alla mina vänner vet ju hur mycket jag älskar den hästen. Det är så tråkigt när djur blir sjuka eller skadade.

Jag är ledig i helgen. Det blir ridning både lör och sön. på tisdag bär det av till Färsta. Då ska vi hoppa   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards