Alla inlägg under maj 2009

Av Gabriella Blom - 20 maj 2009 08:14

Ska iväg på möte på jobbet nu på morgonen. Börjar jobba kl 14 så jag hinner hem mellan. Tänkte ta en promenad ner på stan sen. Igår kväll var jag ute och gick runt Skönsberg. Micke trodde att det kunde vara 5 km.Provade att springa lite, men jag tycker det blir hårt på asfalten. Har inget vidare bra skor. Gick i raskt tempo istället. På em åkte jag till Stöde och hälsade på min syster där hon praktiserar just nu. Hon är på Stöde Form, där dom säljer hantverk. Jättefina saker och gott fikabröd =) Ingen ridning idag. Men imorgon ska jag ha 2 lektioner och försöka hinna rida lite själv också.

Av Gabriella Blom - 19 maj 2009 14:06

Linda hade lånat hem en Jaguar sadel idag. Den var MW deepseat brun. Satt jättebra i den. Hamilton var sååååå fin. Han har aldrig gått så bra med mig. Hade han gått så i söndags så hade vi vunnit. Inte alls stark red både ökningar och lite passage. Himmelskt = ) Tog fel galopp ngr gånger men tar man det bara lugnt så blir han inte stressad. Red Johan också, men han behöver nog vila lite. Tror tävlingen och transporten tog på krafterna. Ska ta det lugnt med honom resten av veckan. Ska försöka hitta ny sadel till honom också. Han och Hamilton är ju rätt olika. Den här blev för trång på Johan. Jag och Linda rider ju ofta tillsammans också så då behöver vi två sadlar. Karmel kommer hem på måndag. Tycker så synd om honom som ska behöva flytta hela tiden. Jag ska ta det lugnt med honom och Lisa ska få komma och gå igenom honom. Tyckte att han hade kort steg bak på filmen från Skåne. Vill försäkra mig om att han inte sitter fast någonstans. Men han gick ju igenom besiktningen och det är ju toppen. Då har jag alltså 3 hästar att rida. Tur att vi är 2 som rider. Jag tror Linda kommer att gilla Karmel, han är ju så fin.

Av Gabriella Blom - 19 maj 2009 09:04

I morse hade jag inte ont i huvudet. Första gången på en vecka tror jag. Gud vad skönt. Fast jag låter fortfarande som en gammal gubbe som rökt i 70 år. Slemmig i halsen och hostar och spottar :( Det jag har är väl allergisk astma. Var till läkare för ca 8 år sedan. Det var då det började, när jag jobbade på THF och stod i ridhus hela kvällarna.  Den läkaren var inte alls intresserad av att hjälpa mig. Hon sa att jag kunde ju prova att gå på Apoteket och köpa allergimedecin. Om det funkade så visste jag ju att jag var allergisk. Tala om knäppskalle. Det funkade inte, har även provat Bricanyl, funkar inte heller. Sen dess har jag inte velat gå till någon läkare. Men nu känns det rätt jobbigt när jag inte bara reagerar på ridhus utan även pollen. Dessutom sitter jag i ridhus flera dagar i veckan nu och det märks. rider gärna ut, men det är rätt stumt underlag på uteplan. Igår red jag och Linda ut på hästarna. Johan kändes lite trött.

När jag kom hem rensade jag i garderoben.Var jätteduktig och slängde ut en massa som jag tyckt kunde vara bra att ha. Sen åkte jag på Lidl för att se om dom hade jordgubbar, men tyvärr var dom slut :(  Köpte i allafall ett nattlinne vit/grå randig, organisk bomull  79.90 kr. Helst sjukt billigt.

Av Gabriella Blom - 18 maj 2009 20:28

Visst är han duktig och vacker =) Blir lite kort i halsen men är stadig och taktfast.

Av Gabriella Blom - 18 maj 2009 18:29

Jag tycker att det ser rätt ok ut på filmen. Fast han var svinstark och lite spänd. Synd på galoppen.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards