Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Gabriella Blom - 6 maj 2009 08:49

Börjar jobba kl 11 så jag tänkte bara ta det lugnt nu på morgonen :) I måndags tränade jag med Johan för Gunilla.Hon tyckte precis som jag att han satt ihop mer nu. Han var jätteduktig.Fick göra några travökningar som han gör jättebra. Det enda problemet nu är väl att jag inte orkar sitta ordentligt.Fast jag ska hårdträna =) Red Hamilton efter. Han var helt ok. Det tar ett tag innan han blir varm. Det är ju en stoor häst. Han kommer att bli så fin. Red lite serpentiner i galopp, förvänd är ingen konst med honom. Han blir inte alls lika stark längre men behöver sätta mer tyngd på bakbenen. Ska rida honom igen imorgon.Ska rida igenom programmet för Gunilla nästa vecka. Vill att hon ska få se honom och få lite tips inför tävlingen. Igår red jag Johan igen. Galoppfattningarna gick mycket bättre och det börjar gå att få in honom på en lite mindre volt. Tränade på att rida utan stigbyglar ett tag.Fast efter en stund fick jag  jätteont i ljumskarna . Har tänkt göra så lite varje gång.Tycker bara synd om Johan när jag sitter där och skumpar runt. Fast Linda säger att det ser bra ut och det är ju huvudsaken. Det är bara att bita ihop och låtsas som att det regnar. Undrar om man får limma fast stövlarna i stigbyglarna???? När han blir spänd (vilket ju kan hända på tävlingen) så är det svårt att hålla kvar dom. Fast jag måste ha rätt långa läder annars kan jag inte sitta. Hmmm. Har beställt ett par Mountin Horse stövlar utan snörning. Ska bli spännande att känna hur dom är att rida i.

Karmel besiktades igår och allt gick bra :) Marleen sa att han blivit sååååå fin. Egentligen ville dom köpa honom själv, men dom har för mycket hästar.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards