Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Gabriella Blom - 14 maj 2009 17:13

Hamilton var jätteduktig idag. Eftersom det var första gången Gunilla såg honom och jag ska tävla på söndag så red jag delar ur programmet. Han var riktigt fin ända från början. Fast han blir lite vinglig helst i skritten. G sa att det beror på att han rör sig stort och är lite omusklad just nu. Det är inte så jättelätt när rumpan far iväg åt höger och vänster. Mot slutet så gick han i allafall väldigt bra.Travökningarna är helt fantastiska =) Dessutom fick jag göra två byten. Han har ju haft stora problem med det förut. Vi försökte göra det så lätt för honom som möjligt. Jag vände upp på medellinjen och red mot kortsidan där bytte jag före spåret. Inga problem alls han drog inte upp huvudet eller studsade eller nånting . Jätteroligt.Det känns bra att starta i en lätt klass nu första gången. Han kan så mycket mer, men det är ju bra för oss att jobba ihop oss även på en tävling.Jag har ju inte alls ridit honom många gånger. Jag längtar till lördag, då ska jag rida igenom båda hästarna. Var iväg ut till Birsta en sväng också. Det var brandskyddskurs. Fick släcka eld mm. Kan ju vara bra att kunna om det skulle börja brinna. imorgon ska jag rida Mitty åt Andrea. Vi får hoppas att det går bättre än förra gången. det var ju då hon hoppade på min fot :(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards