Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Gabriella Blom - 13 maj 2009 21:00

Har hunnit rida både Arlequin och Johan =) Vilka killar. Red ut på A som uppvärmning. Han har blivit sååå fin nu. Lagt på sig massor.Saknas lite muskler mitt på ryggen bara, men dom kommer med lite mer jobb. Han är så rolig att rida. Lite motsträvig i skritten, men Kicki fick hemläxa att arbeta med det. Han har ju en fantastisk galopp. Nu ska jag försöka åka ner en gång i veckan. Det var fler som ville träna så det ska bli roligt. Har även blivit tillfrågad att ha en hoppgrupp åt ridtravar föreningen. Verkar som alla ryttare börjar tina fram ;) Natalie smsade att mina nya ridstövlar kommit så jag åkte dit och hämtade dom.Dom satt helt perfekt. Lite höga i skaften men dom sjunker ju ihop lite. Hade dom när jag red Johan. Kändes super. Han var otroligt fin. Mjuk och kunde helt plötsligt gå på mindre volter i både trav och galopp. Jätteskönt. Det har känts som han varit inne i en övergångsfas. Han har varit lite stel och stark. Jag hoppas han går lika bra på tävlingen på söndag.Imorgon ska jag träna med Hamilton för Gunilla P. Det ska bli roligt att höra vad hon tycker. Han hade varit jättefin i galoppen idag när Linda tränade. Jag startar som nr 1 med honom i Ånge. Jag har ju inte ridit honom så många gånger. Men vi får göra vårt bästa.

Av Gabriella Blom - 13 maj 2009 08:08

Ska bara sätta på mig ridkläderna. sen åker jag ner till Bergsjö och hälsar på kicki och Arlequin :) Bilden på honom är tagen i Spanien. Där var han fortfarande hingst. Lämnar rapport senare hur det gått. Ska bli roligt att rida honom igen =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards