Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Gabriella Blom - 9 maj 2009 15:39

Var upp till mamma och pappa idag. Promenerade till torpet. Det var så underbart at vara där. Längtar tills vi flyttar dit.Igår morse var jag och Romanique ute i skogen och red på Hamilton och Naomi. Jag provade min hoppsadel på Hamilton. Den låg riktigt bra. Jag är lite ovan bara med korta läder. Fick lite ont i fotlederna. Först var Hamilton  motsträvig, jag tror han var lite mör efter dagen innan. Fast efter vi galopperat i skogen gick vi till paddocken. Jag red mycket serpentiner och försökte få honom mjuk och rak. Mot slutet gick han i bättre form än någonsin =) Linda satt hemma i sin paddock och red Johan. Hon hade sett oss och funderat vad det var för snygg häst. Sen kom hon på att det var Hamilton ;) Vi börjar bli riktigt bra kompisar han och jag. Man måste vara mjuk och snäll med honom.Många tror att man måste ta i och vara hårda på en så stor häst. Det tycker inte jag. Romanique fick kämpa på med Naomi som var lite lat. Hoppas du kan gå idag??? Imorgon jobbar jag men på måndag är det dags att rida Johan igen. Onsdag ska jag åka till Bergsjö och rida Arlequin. Åh vad roligt det ska bli.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards