Alla inlägg den 18 april 2009

Av Gabriella Blom - 18 april 2009 20:21

Det är verkligen jätteskönt att slippa åka till stallet varje dag. Men när jag läser Lindas blogg om vad hon och Ystra gör blir jag lite ledsen och saknar henne väldigt. Fast jag känner också att jag faktiskt hellre arbetar med lite äldre hästar. Vi får se hur det känns om Karmel kommer hem. Han är ju i allafall 4 nu som Andreas Mitty var när hon köpte henne. Har tänkt rida 4 dagar i veckan. Det känns rätt lagom för mig. Sen får vi väl se hur han är.Det kommer att bli mycket ute i skogen.Fick bilder på 2 nya hästar från Polen. Ska ta reda på lite mer och lägga ut annonser på dom.Den bruna här heter Lucyfer och är 4, en riktig snygging.

Av Gabriella Blom - 18 april 2009 10:03

Tidigt imorse närmare bestämt kl 5 började Kajsa krafsa på dörren. Jag klev upp och funderade vad det var. Då hörde jag att det spelade musik någonstans. Det var Mickes mobil som var på larm kl 5. Hittade den tillslut nedstoppad i en påse :( Ingen sovmorgon alltså. Lade mig igen men det tog ett bra tag innan jag somnade om. Igår var vi till mamma och pappa och fikade lite. Pulsade upp till torpet för att jag skulle hämta Johannes cykel. Gissa om det var tungt att dra den tillbaka genom snön. Ett ordentligt träningspass.Vi har haft älgbesök på torpet. Massor av spår och älgbajs överallt. Under äppelträdet verkar dom ha sovit för det var en stor yta där snön var nedtrampad.Längtar tills vi kan flytta dit. Igår kväll for jag till Linda och red en sväng på Johan.Först gick vi en tur i skogen och sedan red jag på uteplan. Hade Kristoffers sadel för att prova om jag kunde sitta i den. Men den är jättebred och 18,5 tum så det gick inte alls. Annars är det en jättefin sadel. Johan var lite tittig först det stod en massa hinder framme. Men efter ett tag brydde han sig inte alls. Red utan spö och det fungerade helt ok. Tyckte han tog skänkeln bättre. På måndag fm ska jag träna för Gunilla P, det ska bli jättekul :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards